۲۳ تن برنج قاچاق در شهرضا کشف شد

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا اظهار داشت: 23 تن برنج قاچاق به ارزش یک میلیارد و 100 میلیون ریال توسط مأموران ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی این شهرستان توقیف شد.

سرهنگ حمید امیرخانی افزود: مأموران انتظامی ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده که از جنوب کشور به سمت تهران درحرکت بود، مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی با اشاره به اینکه در بازرسی از این کامیون مقدار 23 تن برنج قاچاق فاقد هرگونه مدارک معتبر گمرکی کشف شد، گفت: ارزش برآورد شده این محموله یک میلیارد و 100 میلیون ریال بود که در این زمینه راننده دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا خاطرنشان کرد: قاچاق کالا ضربات جبران‌ناپذیری به اقتصاد کشور می‌زند که در این راستا نیروی انتظامی با قاطعیت با قاچاقچیان کالا مقابله می‌کند.

عدم رعایت حق تقدم موتورسوار، مرگ راکبش را رقم زد

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از برخورد یک دستگاه موتورسیکلت با یک سواری پژو و جان باختن راکب 23 ساله موتورسوار خبر داد.

سرهنگ جهانگیر کریمی اظهار داشت: مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی شهر اصفهان از تصادف یک دستگاه موتورسیکلت با یک سواری پژو دریکی از خیابان‌های این شهر باخبر شده که فوراً به محل وقوع حادثه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه متأسفانه در اثر این حادثه رانندگی راکب 23 ساله موتورسیکلت به‌علت شدت جراحات وارده شده جان خود را از دست داد، افزود: کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی علت این حادثه را عدم رعایت حق تقدم توسط موتورسیکلت اعلام کردند.

معاون اجتماعی پلیس اصفهان خاطرنشان کرد: طبق ماده 138 آئین‌نامه راهنمایی و رانندگی در برخورد راه اصلی با راه فرعی حق تقدم با وسیله‌ای است که از راه اصلی عبور می‌کند، رانندگانی که از راه فرعی وارد راه اصلی می‌شوند‌، باید پیش از ورود به راه اصلی‌، در صورت لزوم توقف کرده و پس از رعایت حق تقدم عبور وسایل نقلیه‌ای که در مسیر مجاز خود در مسیر اصلی و با سرعت مجاز عبور می‌کنند وارد این راه شوند.

دستگیری سارقان حرفه‌ای منزل با 8 میلیارد ریال سرقت در شرق اصفهان

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان از دستگیری 2 سارق حرفه‌ای منزل و کشف 8 میلیارد ریال سرقت خبر داد.

سرهنگ کارآگاه ستار خسروی اظهار داشت: در پی وقوع سرقت منزلی در منطقه شرق شهر اصفهان مأموران پایگاه شرق پلیس آگاهی اصفهان با تشکیل تیمی ویژه، تحقیقات در زمینه شناسایی و دستگیری عامل یا عوامل این سرقت را به‌صورت ویژه در دستور کار قراردادند.

وی تصریح کرد: مأموران با انجام تحقیقات گسترده و استفاده از اقدامات ویژه و تخصصی و به کاربران تجهیزات نوین پلیسی، سرانجام هویت دو متهم را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی آن‌ها را در عملیات غافلگیرانه‌ای دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان افزود: متهمان در تحقیقات صورت گرفته هنگامی‌که با مدارک و مستندات پلیس مواجه شدند به چندین فقره سرقت از منازل در حوزه شرق شهر اصفهان به ارزش هشت میلیارد ریال اعتراف کردند.

وی با بیان اینکه با تکمیل تحقیقات سارقان به مراجع قضایی معرفی شدند به همشهریان توصیه کرد، در صورت نقل ‌مکان به منزل جدید، حتماً قفل‌های در اصلی را تعویض کرده و از قرار دادن کلید در محل‌هایی مانند زیر جاکفشی و سایر محل‌های قابل‌دسترسی خودداری کنند، در مواقع خالی بودن منزل نیز از روشن گذاشتن چراغ یک اتاق، رادیو و تلویزیون به مدت طولانی و مستمر خودداری کنید.

سرهنگ خسروی اضافه کرد: حتی‌المقدور از همسایگان و آشنایان مورد اطمینان بخواهید که روشنایی داخل خانه را در هنگام شب تغییر دهند یا از چراغ‌های دارای زمان‌بندی استفاده کنید، هنگام خروج از منزل برای مدت طولانی اموال با ارزش خود را به فرد مورداطمینان خود یا صندوق‌های امانات بانک بسپارید.

انهدام باند قداره به دست‌ها

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: 3 شرور که با قدرت‌نمایی با سلاح سرد، سبب اخلال در نظم عمومی و سلب آسایش شهروندان دریکی از محله‌های شهر اصفهان شده بودند در عملیات ضربتی پلیس امنیت عمومی استان دستگیر شدند.

سرهنگ جهانگیر کریمی بیان کرد: در پی نزاع و درگیری و قدرت‌نمایی با سلاح سرد توسط تعدادی اراذل ‌و اوباش در یکی از محله های‌های شهر اصفهان، مراتب دستگیری آنان به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس امنیت عمومی این استان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: مأموران پس از انجام تحقیقات میدانی، مخفیگاه‌های این افراد شناسایی و در هماهنگی با مقام قضایی در چند مرحله عملیات، دو نفر از اوباش را دستگیر و ده‌ها قبضه سلاح سرد شامل قمه، قداره و چاقوهای نامتعارف از آنان کشف کردند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در ادامه رسیدگی به پرونده مشخص شد یکی دیگر از افراد شرور متواری شده و در منزلی در حاشیه شهر خود را مخفی کرده است که بلافاصله مأموران طی هماهنگی با مرجع قضایی به محل اعزام و وی را دستگیر کردند.

وی افزود: پلیس با تمام توان در راستای تأمین نظم، امنیت و آرامش شهروندان تلاش کرده و به هیچ فردی اجازه نمی‌دهد با اقدامات غیرقانونی و خلاف، موجبات برهم زدن نظم عمومی و آسایش مردم را فراهم کند.

انتقام نامزد سابق از دختر موردعلاقه‌اش

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: فردی که با انتشار تصاویر و فیلم‌های شخصی و خصوصی نامزد سابق خود، هتک حیثیت و آبروریزی وی را فراهم کرده بود توسط پلیس فتا استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ جهانگیر کریمی اظهار داشت: در پی شکایت بانوی جوان مبنی بر اینکه فردی ناشناس فیلم‌ها و تصاویر شخصی وی را در فضای مجازی منتشر کرده است، بررسی موضوع در دستور کار پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی افزود: با اظهارات شاکی، پرونده‌ای در این زمینه تشکیل و کارشناسان پلیس فتا با جستجوی علمی و تخصصی در فضای مجازی هویت اصلی انتشاردهنده این تصاویر و فیلم‌ها را شناسایی و در عملیاتی با هماهنگی مقام قضایی وی را دستگیر کردند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان بابیان اینکه متهم نامزد سابق شاکی بود، بیان کرد: متهم در مواجه با مدارک و مستندات این پلیس صراحتاً به بزه انتسابی اقرار و انگیزه خود را انتقام‌جویی از دختر موردعلاقه خود عنوان کرد.

وی گفت: برابر قانون جرائم رایانه‌ای هر کس به‌وسیله سامانه‌های مخابراتی و رایانه‌ای صوت و تصویر یا فیلم یا اسرار دیگری را بدون رضایت او منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد یا به هر نوعی موجبات هتک حیثیت افراد را فراهم کند به حبس و جزای نقدی محکوم خواهد شد.

تصادف کامیون و پژو با دو کشته و یک مجروح

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از برخورد یک کامیون باری بنز با یک دستگاه سواری پژو در محور مبارکه -شهرضا باخبر که بلافاصله به محل اعزام شدند.

سرهنگ جهانگیر کریمی بابیان اینکه متأسفانه در اثر این حادثه، راننده و یکی از سرنشینان سواری پژو در دم جان باختند و یکی از سرنشینان آن به‌شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد، افزود: کارشناسان پلیس‌راه علت وقوع این حادثه رانندگی را تجاوز به چپ کامیون بنز اعلام کردند.

وی خاطرنشان کرد: تجاوز و انحراف ناگهانی به چپ، یکی از مهم‌ترین علل وقوع تصادفات جاده‌ای است که از تمامی رانندگان تقاضا می‌شود هنگامی‌که قصد گردش یا انحراف به چپ یا راست دارند با دقت در آینه خودرو نگاه کنند و پس از کسب اطمینان از عدم وجود وسیله نقلیه‌ای بااحتیاط کامل اقدام کنند و همیشه به این نکته که آیینه خودرو دارای نقاط کور بوده و قابل‌اعتماد نیست، توجه کنند.