فلاورجان بالاترین آمار بیکاری استان را دارد

  نماینده مردم شهرستان فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در مراسم تقدیر از خبرنگاران با اشاره به اینکه حق خبرنگاران بوده است که در تقویم ملی یک روز بنام آنها باشد گفت: این روز نشان از ارزشی است که نظام مقدس جمهوری اسلامی برای خبرنگاران قائل است.

سید ناصر موسوی لارگانی ادامه داد:‌ خبرنگاران و روزنامه نگاران در توسعه اعتدالی کشور بهترین و کم هزینه ترین ناقدانی هستند که می توانند نقد بر دولت و دولتمردان داشته باشند.

وی در ادامه با انتقاد از جایگاه خبرنگاران در شهرستان فلاورجان اظهار کرد: در شرایط فعلی ما شاهد سیطره رسانه ها هستیم اما در کشور ما و بخصوص شهرستان فلاورجان خبرنگاران و رسانه ها با چالش های فراوانی روبرو هستند.

وی با توضیح در مورد اینکه در حال حاضر مسایل مالی،‌ نداشتن ثبات شغلی و عدم حمایت دولت از رسانه ها مهمترین معضلات این قشر از جامعه است افزود: باید این مساله در تمام دولت ها مورد توجه قرار گیرد و فارغ از هر تفکری از خبرنگاران حمایت شود.

رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان با توضیح اینکه در همه ادوار دولت ها معمولا از رسانه های حامی خود تمجید کرده اند خاطر نشان کرد‌: این یک رویه غلط است که اگر رسانه ای انتقاد کرد آن را طرد کنیم و فقط رسانه های هم خط خود را حمایت کنیم و این در دین ما نیز عملی مردود است.

وی همچنین با بیان اینکه مردم مشکلات فراوانی دارند و رسانه ها کمتر به آن پرداخته اند تاکید کرد: رسانه ها باید ما مسئولان نظام را نقد کنند؛ البته نقدی که منصفانه و از روی صداقت باشد می تواند به پیشرفت جامعه کمک کند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی همچنین با انتقاد از برخی مدیران دستگاه های اجرایی در برخورد با ارباب رجوع گفت:‌ متاسفانه در شهرستان مسئولین و کارمندانی داریم که به بدترین شکل ممکن با ارباب رجوع برخورد می کنند و اگر رسانه ها رفتار مسئولین و مدیران را زیر نظر بگیرند آنوقت این مدیر همواره مراقب است و با ارباب رجوع به خوبی رفتار می کند.

وی اضافه کرد: باید از ظرفیت داخل شهرستان نهایت استفاده را بکنیم و بخصوص شبکه های اجتماعی در این زمینه فرصتی برای آگاهی و اثر بخشی به موقع است که می توان از آن به خوبی استفاده کرد.

نایب رییس کمیسون اقتصادی مجلس دهم در ادامه با اشاره به اینکه در شهرستان فلاورجان سه مشکل بزرگ و عمده داریم اظهار کرد: اولین مشکل فلاورجان بیکاری جوانان است و این شهرستان در حال حاضر بالاترین آمار را در بین شهرستان های استان اصفهان دارد.

وی در توضیح این مساله افزود: یکی از اصلی ترین دلایل این مساله وجود صنایع بزرگ در شهرستان های اطراف ما است که معمولاً سعی می کنند از نیروهای شهرستان خود بگیرند و متاسفانه تنها شهرک صنعتی شهرستان نیز در حال حاضر با کمترین ظرفیت ممکن خود فعالیت می کند و نیروهایی که استخدام می کند ۷۰ درصد غیر بومی اند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی در ادامه با ذکر این مطلب که مشکل دوم شهرستان آلایندگی است گفت:‌خود شهرستان فلاورجان آلاینده ندارد اما مسیر وزش باد به گونه ای است که بیشترین آلاینده صنایع بزرگ شهرستان های اطراف را به اینجا انتقال می دهد.

وی ادامه داد: البته در سال های گذشته با پیگیری های فراوانی که صورت گرفته است با اصلاح مواد ۳۸ و ۳۹ قانون توانسته ایم بخشی از حق مردم شهرستان را در زمینه آلاینده ها دریافت کنیم اما این هنوز با آن میزان واقعی فاصله دارد.

وی همچنین در همین زمینه در تکمیل صحبت هایش گفت:‌ دریافت پول آلاینده ها و آوردن آن در شهرستان بسیار خوب است اما زمانی این مساله بهتر می شود که این مبلغ در جای خودش هزینه شود و نه در زمنه هایی که به آلاینده ها مربوط نمی شود.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به مشکل سوم شهرستان و استان تصریح کرد: در حال حاضر بزرگترین مشکل و معضلی که در استان داریم و می توان ادعا کرد تمام مشکلات استان را تحت تاثیر خود قرار داده است آب است و با این روند استان اصفهان و بخصوص فلاورجان که سرسبز ترین منطقه این استان محسوب می شده است در حال تبدیل شدن به یک کویر است.

وی با اشاره به نقش رسانه ها در این زمینه خاطر نشان کرد: اگر رسانه های استان در مساله زانینده رود با هم متحد شوند می توانند یک جریان کشوری برای احیای آن مانند موضوع دریاچه ارومیه راه بیندازند و این نکته قابل ذکر است که خشکی زاینده رود و بخصوص تالاب گاوخونی تهدیدی بسیار جدی برای زندگی مردم محسوب می شود و می تواند زمینه ساز انواع بیماری ها باشد.