پلمپ دو نانوایی و یک رستوران متخلف در شهرضا

به نقل از شهرضانیوز، سید حجت الله موسوی رئیس مرکز بهداشت شهرضا با اشاره به اقدامات انجام شده در طول هفته جهانی شیرمادر و ترویج تغذیه با شیر مادر، گفت: در طول این هفته، کمپین زنان باردار و گروه حمایت ازمادران شیرده شهرضا در بیمارستان های شهرستان، مراکز سلامت و خانه های بهداشت تشکیل جلسه دادند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه بازرسی محیط سطح شهر، عنوان کرد: بازرسین بهداشت محیط طی برنامه ی طرح تشدید نظارت براماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی با اجرای بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در پارک ها و مراکز تفریحی نسبت به کنترل این مراکز وارائه آموزش های لازم فعال شدند.

 

رئیس مرکز بهداشت شهرضا با اشاره به پملپ دو واحد  نانوایی و یک واحد صنفی رستوران متخلف در بازرسی های شبکه بهداشت، گفت: در بازرسی و کنترل مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی که در روز ۱ شهریورماه انجام شد ۲ واحد نانوایی و ۱ واحد صنفی رستوران به دلیل عدم رعایت اصول بهداشت محیط پلمپ شدند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه طرح ایراپن، گفت:از ابتدای اسفندماه سال گذشته تا ۱۶ مردادماه، ۸۳۵۹ نفر در سطح شهرستان در طرح ایراپن مورد ارزیابی قرار گرفتند.

موسوی افزود: تعداد کل زنان ارزیابی شده در این طرح در این مدت ۶۳۶۸ نفر و تعداد کل مردان نیز ۱۹۹۱ نفر بوده است.

رئیس مرکز بهداشت شهرضا با بیان این که در بین افراد بررسی شده، تعداد ۶۷۰۳ نفر دارای ارزیابی خطر کمتر از ۱۰ درصد بوده اند، خاطرنشان کرد: تعداد افراد غربالگری شده دارای ارزیابی خطر بین ۱۰ تا ۲۰ درصد ۳۹۸ نفر و تعداد افراد غربالگری شده دارای ارزیابی خطر ۲۰ تا ۳۰ درصد ۸۵ نفر بوده اند.

وی افزود: تعداد افراد غربالگری شده دارای ارزیابی خطر۳۰ درصد و بیشتر نیز ۵۴۲ نفر بوده اند.

وی با اشاره به شناسایی ۱۹۰ نفر مبتلای به دیابت جدید، گفت: برطبق بررسی های انجام شده ۳۰۰ نفر بیمار دارای فشار خون جدید به ۲۲۹۷ بیمار قبلی ما اضافه شدند.

موسوی با بیان این که ۴۶۷ نفر بیمارمبتلا به اختلال چربی جدید در طول این طرح شناسایی شدند، اظهار کرد: در طول این بررسی ها ۳۲۶۳ نفر ۵۰ تا ۷۰ سال ارزیابی شده برای سرطان روده بزرگ، ۵۷۶ نفر عامل خطر مصرف دخانیات و ۱۲ نفر دارای عامل خطر مصرف الکل شناسایی شدند.

وی با بیان این که افراد ۲۰ تا ۴۰ سال نیز می توانند به صورت داوطلبانه در این طرح شرکت کنند، خاطرنشان کرد: کل جمعیت بالای ۴۰ سال شهرستان در طول ۲ سال باید مورد ارزیابی قرار گیرند و نتیجه این بررسی ها برای استفاده از طرح در کشور بررسی شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرضا ادامه داد: در طول این طرح افراد بالای ۴۰ سال از نظر بیماری های قلبی و عروقی، دیابت، فشارخون، آسم و اختلالات چربی خون، افراد ۴۰ تا ۷۰ سال علاوه بر ارزیابی بیماریهای فوق از نظر سرطان روده بزرگ نیز بررسی می شود.