افتتاح ایستگاه ۶۰ هزار مترمکعبی گاز شهرک صنعتی رازی شهرضا

فرماندار شهرضا در آئین افتتاح ایستگاه 60 هزار مترمکعبی گاز شهرک صنعتی رازی، با بیان اینکه باید افتخار کنیم که مسئولان به فکر مردم هستند، اظهار داشت: هفته دولت فرصت مغتنمی است که دستگاه‌های دولتی ارتباط بیشتری با مردم برقرار کنند و مردم از اقدامات دولت بیش تر مطلع شوند.

وی با بیان اینکه روزانه در شهرستان شاهد قطعی انشعابات شهروندان به دلایل مختلف هستیم، بیان کرد: نمی‌توان به مردم فشار آورد که کل بدهی‌های ناشی از قبوض خود را پرداخت کنند و باید این کار به مرور انجام شود.

فرماندار شهرضا با تأکید بر اینکه می‌توان به جای اقدامات سلبی با فرهنگ سازی مناسب، دریافت وصولات را تسریع بخشید، تصریح کرد: اقدامات انجام شده در دولت یازدهم در سطح شهرستان، استان و کشور بسیار خوب است.

وی با بیان اینکه هدف از افتتاح این پروژه‌ها، تنها آسایش مردم است و مسئولان برای خدمت به مردم انجام وظیفه می‌کنند، تصریح کرد: 58 پروژه عمرانی و خدماتی در هفته دولت در شهرستان  شهرضا با اختصاص اعتباری بیش از 420 میلیارد ریال در بخش‌های مختلف افتتاح می‌شود.

هفته دولت، هفته بازنگری کارهای گذشته است

امام جمعه شهرضا در ادامه جلسه با بیان اینکه هفته دولت فرصت مغتنمی برای خدمت صادقانه به مردم است و باید نسبت به عملکرد دولت ارزیابی منصفانه داشت، گفت: از جمله توفیقات ما در این زمان این است که در کنار افرادی مانند امام راحل (ره) و شهدا، مردم خوب و مؤمن و مسئولان دلسوز و بومی هستیم.

حجت‌الاسلام رضا یعقوبی با بیان اینکه اگر نقدی به دولت می‌شود باید منصفانه و همراه با ارائه طریق و راه باشد و اگر انتقادی هست در کنار آن پیشنهاد هم باید باشد، افزود: هفته دولت، هفته بازنگری کارهای گذشته است و باید برای آینده تصمیم گرفت.

وی با بیان اینکه فشارها باید برداشته شده تا مطالبات وصول شود، بیان کرد: برخی افراد توانایی پرداخت قبوض خدماتی خود را ندارند، امام (ره) می‌فرمودند که دولت، دولت مستضعفان است و باید به آنها خدمت کرد. تا انتهای سال 95 فرصت دهید تا مطالبات مردم در حوزه گاز پرداخت شود.

 

 

وجود 60 هزار مشترک گاز در شهرستان شهرضا

رئیس اداره گاز شهرضا در ادامه مراسم با اشاره به ظرفیت ایجاد شده در شهرک رازی برای برداشت و تحویل 500 میلیون مترمکعب گاز در سال، گفت: در شرایط فعلی تنها 10 درصد این ظرفیت برداشت می‌شود که امیدواریم با رفع موانع چندگانه تولید شاهد توسعه هرچه بیشتر این شهرک صنعتی باشیم.

علی عنایتی با اشاره به وجود 60 هزار مشترک گاز در شهرستان شهرضا، افزود: از مجموع این مشترکان، 56 هزار در بخش خانگی، 2هزارو240 مشترک در بخش تجاری و 502 مشترک در بخش صنعتی هستند.

41 درصد گاز شهرضا را مشترکان خانگی مصرف می‌کنند

وی تصریح کرد: 41 درصد از مصرف گاز شهرستان را 56 هزار مشترک خانگی و 44 درصد از این مصرف را 502 مشترک صنعتی به خود اختصاص داده‌اند.

رئیس اداره گاز شهرضا با بیان اینکه میزان حجم گاز مصرفی در شهرستان 303 میلیون مترمکعب است، اظهار داشت: سهم واحدهای صنعتی شهرستان 44 درصد از این مقدار یعنی 133 میلیون مترمکعب در سال است که با توسعه واحدهای صنعتی شاهد افزایش 20 درصدی در این حوزه هستیم.

وی با بیان اینکه این اداره برای وصول مطالبات خود از 2500 مشترک خود در بخش خانگی سالانه 110 میلیون تومان هزینه می‌کند، افزود: قطع گاز مشترکان، هم برای آنها و هم برای مأموران شرکت ما عوارض روحی و روانی و هزینه‌های مادی زیادی به همراه دارد.

هدفمندسازی یارانه‌ها مانع از پرداخت به‌موقع قبض گاز شد

عنایتی با اشاره به هدفمندسازی یارانه‌ها، تصریح کرد: در سال 89، افرادی که قبض گاز خود را به موقع پرداخت می‌کردند، 57 درصد بودند که امروز این رقم به 37 درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه 3 درصد از مشترکان ما عادت کرده‌اند که پس از قطع گاز خود، اقدام به پرداخت آن کنند، بیان کرد: اگر تعداد مشترکانی که قبوض گاز خود را پرداخت نمی‌کنند از 3 درصد فعلی به 10 درصد افزایش یابد، آثار منفی اجتماعی زیادی برای شهرستان در پی دارد.

یک‌دهم درصد جامعه توانایی پرداخت قبوض خدماتی را ندارند

رئیس اداره گاز شهرضا با بیان اینکه بخش نیازمند جامعه که توانایی پرداخت این قبوض خدماتی را ندارند، یک‌دهم درصد جامعه هستند، افزود: سازمان‌های حمایتی مانند کمیته امداد و سازمان بهزیستی باید آنها را یاری کند.

وی خاطرنشان کرد: به جز پروژه ایستگاه 60 هزار متر مکعبی شهرک رازی، این شرکت پروژه شبکه‌‌گذاری 37 کیلومتر از شهرک رازی با هزینه‌ای بیش از یک میلیارد و 400 میلیون تومان و پروژه پست امداد شبانه‌روزی شهرک رازی با هزینه 820 میلیون تومان را افتتاح می‌کند.

عنایتی اظهار داشت: جمع اعتبارات پروژه‌هایی که امروز افتتاح شد، 42 میلیارد ریال بوده و این درحالی است که این اداره برای توسعه و برقرار نگه داشتن جریان گاز در همه اوقات و همه فصول سالیانه 10 میلیارد تومان هزینه می‌کند.