برجام سایه جنگ را از کشور کنار نزد

حجت‌الاسلام محسن طالب‌پور در نشست بصیرتی که در مسجد اصحاب کساء شهرضا برگزار شد، با بیان اینکه دوران دفاع مقدس برجسته‌ترین دوران تاریخ معاصر ایران و جهان است، اظهار داشت: ملت انقلابی و مسلمان ایران 8 سال در برابر تهاجم همه جانبه به کشورشان مقاومت کردند و در نهایت مقاومت آنها به شکست دشمنان منجر شد، ما در این جنگ هزینه‌های زیادی را دادیم که مهمترین آنها از دست دادن بهترین جوانان کشور بود اما همین هزینه ضامن پیروزی ما بود.

نماینده ولی‌فقیه در لشکر 8 نجف‌اشرف گفت: امام راحل(ره) شهیدان را ذخایر انقلاب می‌داند چراکه این افراد، خانواده‌های آن‌ها و همه ایثارگران حق بزرگی برعهده ملت ایران دارند.

وی با بیان اینکه باید تاریخ و خاطرات دوران دفاع مقدس را به آیندگان منتقل کنیم، بیان کرد: نسل‌های بعد از ما نیز باید با رشادت‌ها و ازخودگذشتگی‌های پدران خود آشنا شوند، آنچه بیش از هر چیزی مهم است اینکه باید یاد و خاطره شهیدان را در عمل زنده نگه داریم، یعنی به همان روشی عمل کنیم، که آن بزرگان به آن عمل کردند.

‌طالب‌پور تصریح کرد: امروز پس از گذشت بیش از 20 سال از جنگ تحمیلی، بیشتر از هر زمان دیگری به همان روحیه استقامت و پایداری شهیدان و ایثارگران نیاز داریم، اینکه رهبر انقلاب بارها بر لزوم انقلابی رفتار کردن، انقلابی ماندن و جهادکبیر تأکید دارند به این دلیل است که همه آنچه که امروز به آن افتخار می‌کنیم در نتیجه صبر و استقامت رزمندگان به دست آورده‌ایم.

وی بیان کرد: برجام سایه جنگ را از سر ملت و کشور ما کنار نزد، توان دفاعی و روحیه دفاعی ما سبب شد آمریکا یا هر کشور دیگری به فکر حمله به ما نباشد، بنابراین امروز هم مانند گذشته به روحیه و اخلاق رزمندگان نیاز داریم.

نماینده ولی‌فقیه در لشکر 8 نجف اشرف با بیان اینکه لزوم افزایش توان نظامی و افزایش توان دفاعی در همه دنیا یک اصل پذیرفته شده و مورد قبول است، گفت: پیشرفت امروز کشور ما مرهون افزایش توان نظامی و اقتدار موشکی ماست، باید روحیه مقاومت را در بین خود حفظ کنیم.

وی بیان کرد: دشمن هم به دنبال تضعیف روحیه مقاومت است چراکه وجود این روحیه مانع از تحقق اهداف و نیات استعمارگرانه اوست، دشمن قصد دارد با شبهه‌افکنی اصل جنگ و یا دستاوردهای آن را زیر‌سئوال ببرد بنابراین باید به این شبهات با استناد به حقایق تاریخی، پاسخ بگوییم.

طالب‌پور اظهار داشت: ما امروزه به‌ظاهر در مرزهای خودمان جنگی نداریم و امنیت کامل بر مرزها و داخل کشور حکم‌فرماست، این مسأله به دلیل حضور شبانه روزی نیروهای امنیتی و سربازان گمنام امام زمان(عج) و توان دفاعی و رزمی قابل توجه جمهوری اسلامی ایران است که مانع تجاوز دشمن به خاک کشورمان شده است.

وی با اشاره به دیدار اخیر فرماندهان سپاه پاسداران با رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: رهبر انقلاب در این دیدار بار دیگر بر ضرورت اجرای اصول اقتصاد مقاومتی به عنوان تنها راه حل مشکلات اقتصادی تأکید فرمودند.

نماینده ولی فقیه در لشکر 8 نجف اشرف تصریح کرد: باوجود اینکه جمهوری اسلامی ایران به تمامی تعهدات خود درباره برجام عمل کرده است، اما هنوز اقدام مؤثری از جانب آمریکا و غرب در این زمینه انجام نشده است. تنها راه حل مشکلات و معضلات کشور اجرای اصول اقتصاد مقاومتی است، اگر این اصول به درستی انجام شود، موفقیت ما درباره حل مشکلات اقتصادی هم قطعی است.