تحقق ۲۰ درصد از تعهد اشتغال شهرضا در سال ۹۵

 مصطفی اباذری صبح امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان با بیان اینکه در فرهنگ کار در شهرضا مشکل داریم، اظهارداشت: مهاجرت به شهرضا به یک معضل تبدیل شده در بهار و تابستان این افراد که فاقد مهارت هستند در روستاهای خود به کار مشغول هستند و با آمدن فصل پاییز آنها برای کار به شهرضا مهاجرت می‌کنند.

وی با اشاره به دستورالعمل جدید مشاغل خانگی، افزود: ۲۵ رشته فنی و حرفه‌ای در دستورالعمل جدید حذف شده و به اداره صنعت، معدن و تجارت واگذار شده است.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرضا بیان کرد: رشته‌های مربوط به تجارت الکترونیک که مربوط به فروش اینترنتی محصولات است به ادارات میراث، جهاد کشاورزی و ارشاد واگذار شده است.

وی با بیان اینکه تسهیلات مشاغل خانگی در آذرماه به شهرستان ها ابلاغ می‌شود، بیان کرد: در دوره‌های قبل با هماهنگی بانک ملی تمبر خریداری شده و در اداره کار باطل می‌شد که در دستورالعمل جدید باید در اداره دارایی فیش مالیاتی صادر شود.

ایجاد ۹۰ هزار شغل در سطح استان در سال ۹۵

اباذری با اشاره با سامانه رصد اشتغال، گفت: با توجه به نامه‌ای که در شهریورماه به شهرستان ارسال شده استاندار تأکید بر ایجاد ۹۰ هزار شغل در استان کرده‌اند و قرار شده دستگاه‌های اجرایی نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد بیشتر ایجاد اشتغال کنند.

وی با اشاره به تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی شهرستان، گفت: مرکز فنی و حرفه‌ای از ۲۶۹ اشتغال تاکنون ۲۰ درصد، بهزیستی از ۵۴۸ سهمیه اشتغال ۱۰ درصد، میراث فرهنگی از ۱۰۴ سهمیه ۲۰ درصد، صنعت، معدن و تجارت از ۸۳۷ سهیمه اشتغال ۳۰ درصد، بنیاد مسکن از ۲۲۵ سهمیه ۶۰ درصد تعهد اشتغال خود را محقق کرده و در سامانه رصد اشتغال ثبت کردند.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرضا با اشاره به تعهد ۶۰ درصدی اداره ارشاد شهرضا با ایجاد ۱۶ شغل از ۲۶ سهیمه، بیان کرد: تعهد اشتغال شهرستان شهرضا در سال ۹۵، ۴ هزار و ۴۷ نفر است که تاکنون ۷۶۵ نفر در سامانه رصد اشتغال ثبت شده و ۲۰ درصد تعهد اشتغال انجام شده است.

ایجاد رشته سفال و سرامیک در مرکز فنی و حرفه ای شهرضا

 رئیس مرکز فنی وحرفه‌ای شهرضا در ادامه جلسه با اشاره به ایجاد و توسعه صنایع دستی شهرستان به‌ویژه سفال و سرامیک در این مرکز، اظهار داشت: ۱۰ عدد چرخ سفالگری از اداره کل به مرکز فنی حرفه‌ای شهرضا انتقال پیدا کرده و از هفته گذشته در مرکز فنی و حرفه‌ای خواهران دوره سفالگری آموزش داده می‌شود.

حسن ضیایی با اشاره به واگذاری کارگاه‌های آموزشی به بخش خصوصی، افزود: در مرکز برادران یک کارگاه برای تولید، بازاریابی و فروش سفال و سرامیک به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی با اشاره به حضور اساتید سفال و سرامیک شهرضا در کلاس‌های این رشته، بیان کرد: می‌توانیم در راستای پر کردن اوقات فراغت معتادان در حال ترک در کمپ‌ها کارگاه‌های سفالگری ایجاد کنیم.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرضا با اشاره به آموزش سفالگری در زندان شهرضا، تصریح کرد: به دنبال آن هستیم که یک گلخانه با همکاری جهاد کشاورزی شهرضا در مرکز برادران ایجاد کنیم و رشته‌های کشاورزی مرتبط با آن را آموزش دهیم.

وی با اشاره به افتتاح مرکز سنجش الکترونیک مرکز برادران شهرضا، افزود: با افتتاح این مرکز آزمون‌ها به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و ماهانه حدود ۳ میلیون تومان در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌شود.