کشف بیش از ۸۰ درصد جرائم در اصفهان

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با اشاره به همکاری خوب اصناف با پلیس اظهار داشت: در عرصه مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیروی انتظامی در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی نام‌گذاری شده این موضوع را در اولویت مأموریت‌های خود قرار داد، ازاین‌رو موفق به همکاری با اصناف فضای بازار بزرگ اصفهان برای ناامن سازی این فضا برای قاچاقچیان کالا شدیم.

سرهنگ ستار خسروی از شناسنامه‌دار شدن انبارهای سطح استان خبر داد و افزود: در این طرح اگر انبارداری اقدام به نگهداری کالای قاچاق کند با وی برخورد قانونی صورت می‌گیرد که مهم‌ترین فایده این طرح را می‌توان سرگردانی قاچاقچیان کالا برای نگهداری کالای خود دانست.

وی با انتقاد از برخی تولیدکنندگان داخلی که به بهانه مبارزه با قاچاق کالا اقدام به گرانی کالاهای خود می‌کنند، تصریح کرد: پلیس مبارزه با قاچاق کالا در مبدأ اصلی، مبادی ورودی و انبارها قبل از توزیع برای مصرف‌کننده تشدید کرده و باید از تولیدکنندگان داخلی پرسید چرا در چنین زمانی که مبارزه با قاچاق کالای خارجی شدت پیداکرده قیمت‌های خود را افزایش می‌دهند؟

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: پلیس آگاهی استان اصفهان، به‌عنوان تخصصی‌ترین واحد کشف جرم در کنار سایر یگان‌های انتظامی با رویکردهای اطلاعات محوری، دانش‌محوری و جامعه‌محوری در طول سالیان اخیر همواره رتبه برتر کشوری را با شاخص بالای 80 درصد در کشف جرائم به خود اختصاص داده و در چند سال اخیر اشراف اطلاعاتی را به حدی افزایش داده که تحرکات مجرمان و مخلان نظم و امنیت و آرامش عمومی را زیر نظر داشته و بسیاری از جرائم را خنثی کرده است.

کشف بیش از یک میلیارد ریال زغال بلوط قاچاق در فلاورجان

فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان از پلمب یک واحد صنفی که مقدار 18 تن زغال بلوط قاچاق به ارزش یک میلیارد و 900 میلیون ریال را دپو کرده بود، خبر داد.

سرهنگ حسن نیکبخت اظهار داشت: در پی کسب اخباری مبنی بر نگهداری و فروش زغال بلوط قاچاق در یک واحد صنفی در شهرستان فلاورجان بررسی موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس امنیت عمومی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پس از کسب اطمینان از صحت موضوع و هماهنگی با مقام قضایی به محل موردنظر اعزام و در بازرسی ازآنجا مقدار 18 تن زغال بلوط قاچاق کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان با اشاره به اینکه کارشناسان مربوطه ارزش زغال‌های کشف ‌شده را یک میلیارد و 900 میلیون ریال اعلام کردند، گفت: در این زمینه یک واحد صنفی پلمب و یک نفر دستگیر که برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

وی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی در راستای منویات مقام معظم رهبری در سال جاری مبارزه با قاچاق کالا را به‌صورت ویژه در دستور کار قرار داده و با این افراد سودجو به‌شدت مقابله خواهد کرد.

تصادف در جاده علویجه 2 کشته داشت

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: برخورد یک دستگاه سواری سمند با یک سواری پراید در جاده علویجه، فوت 2 نفر و مجروحیت 3نفر را رقم زد.

سرهنگ جهانگیر کریمی تصریح کرد: مأموران پلیس‌راه شاهین‌شهر- کاشان از وقوع یک تصادف جاده‌ای در محور علویجه باخبر شدند که بلافاصله به محل اعزام شدند که متأسفانه در اثر این حادثه رانندگی 2 نفر از سرنشینان پراید فوت کردند و 2 سرنشین دیگر پراید و راننده سمند مجروح شدند.

وی افزود: علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان مربوطه تجاوز به چپ سواری سمند اعلام‌ شده است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از رانندگان خواست، با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنند و از پرداختن به کارهایی که سبب حواس‌پرتی می‌شود، پرهیز کنند.