وابستگی شهرضا به اصفهان در بخش‌های درمانی کاهش می‌یابد

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرضا عصر امروز در جلسه تکمیل یال جدید بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) شهرضا با اشاره به جزئیات طرح تحول سلامت در بخش‌های مختلف بهداشتی و درمانی، اظهار داشت: تغییرات به وجود آمده در بخش بهداشت و درمان در دولت کاری با ارزش است که نشان از اهمیت ویژه حوزه سلامت برای دولت دارد.

حجت‌الله تنهایی افزود: اجرای طرح تحول در نظام سلامت، سمت و سو و جهت گیری دولت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را در راستای حفظ و ارتقای سلامت مردم در عرصه‌های مختلف بهداشتی و درمانی مشخص کرده است.

وی مجموعه خدمات دولت در طرح تحول در نظام سلامت را موجب افزایش سطح رضایت‌مندی مردم از بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و وضعیت بهداشت عمومی دانست و افزود: مهم‌ترین تغییر در حوزه سلامت، کاهش پرداخت هزینه‌های درمانی از طرف و مراجعان به مراکز درمانی بوده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان شهرضا با بیان اینکه ورود خیران به بخش ساخت و ساز بهداشت و درمان یکی از مهم‌ترین تحولات در این بخش است، گفت: کمک‌های خیران در کنار اختصاص اعتبارات دولتی، گامی موثر در زمینه به نتیجه رسیدن طرح‌های بهداشتی و درمانی در تمامی بخش‌های تأمین زمین تا اجرا و تکمیل مراحل ساخت بناها بوده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از انتظارات مردم شهرستان، که همراه در طول سال‌های طولانی مطرح می‌شد، ساخت فاز اول بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) بود، افزود: با کمک خیران و اختصاص اعتبارات دولتی مراحل ساخت و ساز و تجهیز و تکمیل فاز نخست بیمارستان امیرالمؤمنین (ع)، انجام شد، یال دوم این بیمارستان نیز با امکانات بیشتر و مجهزتر در مدت یک سال به مرحله سفت کاری رسیده است.

تنهایی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم این پروژه را به کمک خیران در اوایل سال 96 به اتمام برسانیم، گفت: با افتتاح یال دوم بیمارستان، تعداد تخت‌های بستری بیمار در آن، از 100 تخت فعلی به 150 تخت می‌رسد و با تکمیل سایر امکانات، بیمارستان امیرالمؤمنین (ع)  شهرضا به بزرگ‌ترین قطب درمانی جنوب استان تبدیل می‌شود.

تبدیل بیمارستان امیرالمومنین (ع)  شهرضا به یک بیمارستان فوق تخصصی

رئیس بیمارستان‌های شهرستان شهرضا در ادامه جلسه با بیان اینکه ایجاد یک بیمارستان جامع در شهرضا از مطالبات مردم این شهرستان است، گفت: بیمارستان امیرالمؤمنین (ع)  شهرضا در سال 84 برای تحقق این خواسته عمومی تأسیس شد که متأسفانه به دلیل کمبود تخت نتوانست به طور کامل به این هدف جامعه عمل بپوشاند.

فرهاد مهری بیان کرد: بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) شهرضا به عنوان یک بیمارستان جنرال در حوزه جنوب استان اصفهان به شمار می‌آید که در حال سرویس‌دهی به مردم جنوب استان اصفهان، استان‌های فارس، یزد و چهارمحال و بختیاری است.

وی افزود: با تکمیل یال جدید این بیمارستان در زمینی به مساحت 7 هزار مترمربع در سه طبقه، این بیمارستان به یک بیمارستان فوق تخصصی در جنوب استان اصفهان باوجود 250 تخت خواب تبدیل می‌شود.

رئیس بیمارستان‌های شهرستان شهرضا بیان کرد: طبقه نخست یال دوم این بیمارستان دارای 25 تخت اورژانس و دارای بخش‌های‌هایی مانند MRI، ماموگرافی، سیتی اسکن، است و طبقه دوم آن، محل قرارگیری 36 تخت تخصصی CCU، ICU، POST CCU و POST ICU است.

وی با بیان اینکه 20 تخت بخش قلب نیز در طبقه دوم پیش‌بینی شده، گفت: طبقه سوم نیز به 2 بخش زنان و مردان برای بیماری‌های داخلی تبدیل می‌شود.

مهری افزود: با تأسیس این یال زمینه تأسیس دانشکده پرستاری در کنار آن بیمارستان ایجاد می‌شود تا بیمارستان امیرالمؤمنین (ع)  به یک مرکز درمانی آموزشی تبدیل شود.

وی با بیان اینکه دیدار وزیر بهداشت از بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) شهرضا نقطه عطفی در تاریخ تأسیس این بیمارستان است، اظهارداشت: با تأیید وزیر بهداشت بر لزوم اجرای سریع این طرح و نقشه‌های یال دوم این بیمارستان تأکید شد.

رئیس بیمارستان‌های شهرستان شهرضا با بیان اینکه در حال حاضر تعداد تخت‌های بیمارستان امیرالمؤمنین (ع)  108 تخت است، تصریح کرد: تعداد مراجعات سرپایی سالانه به اورژانس بیمارستان امیرالمؤمنین شهرضا 120 هزار نفر و تعداد مراجعان به درمانگاه‌های تخصصی این بیمارستان 60 هزار نفر در سال است.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان 60 درصد هزینه ساخت بیمارستان را تقبل کرده که تاکنون 45 درصد از آن جذب شده است، تکمیل 40 درصد باقیمانده طرح نیازمند کمک‌های خیران شهرستان است.

مهری تصریح کرد: با افتتاح بخش دیالیز بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) ، خدمات فوق تخصصی کلیه در شهرستان ایجاد شد و با افتتاح بخش داخلی یال جدید، نیز فوق تخصص داخلی در شهرستان جذب می‌شود تا دیگر نیازی به مراجعه بیماران به اصفهان نباشد.

وی بیان کرد: اعتبار 850 میلیون تومانی و نقشه اولیه ساخت مرکز غربالگری سرطان این بیمارستان نیز به تازگی ابلاغ شده و با ساخت آن، پنجمین مرکز غربالگری سرطان استان، در بیمارستان شهرضا ساخته می‌شود.

رئیس بیمارستان‌های شهرستان شهرضا با بیان اینکه مجوزهای اولیه ساخت مرکز شتاب‌دهنده شیمی‌درمانی و رادیوتراپی در بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) اخذ شده است، گفت: با تأسیس بخش غربالگری سرطان در شهرضا تا پایان سال وابستگی شهرضا به اصفهان در بخش‌های درمانی بیش‌ازپیش کاهش پیدا می کند.

وی با بیان اینکه حجم مشارکت مردم در حوزه سلامت نسبت به سال‌های گذشته رشد قابل توجهی داشته است، افزود: خیران سلامت هم اکنون طرح‌های عمرانی زیادی در نقاط مختلف شهرستان اجرا می‌کنند.

مهری با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت، خاطرنشان کرد: دولت در این مدت با اجرای این طرح اقدام‌های قابل توجهی انجام داده و گام‌های اساسی در بهداشت و درمان مردم انجام شده است.