احداث 300 باب مسجد در مناطق محروم کشور

رئیس مجمع خیران مسجد ساز استان اصفهان گفت: 300 باب مسجد در مناطق محروم کشور با هزینه بیش از 300 میلیارد ریال به دست خیران اصفهان احداث شده است.

سیدمهدی طباطبایی افزود: 600 خیر اصفهان برای احداث مساجد در مناطق محروم کشور با مجمع خیران مسجدساز استان همکاری دارند که اغلب آنان جزو خانواده های شهدا هستند.

وی بیان کرد: علاقه مندان به شرکت در این امر خیر و خداپسندانه می توانند از تسهیلات 30 میلیون ریالی قرض الحسنه نیز استفاده و در این امر خیر مشارکت کنند.

رئیس مجمع خیران مسجد ساز اصفهان گفت: در اجرای نهضت ساخت مسجد در مناطق محروم کشور، کارخانه های تولید مصالح ساختمانی اصفهان نیز مشارکت دارند و توزیع مصالح بصورت رایگان انجام می شود.

طباطبایی با اشاره به اینکه در مناطق محروم کشور مانند مناطق مرزی و استان سیستان و بلوچستان، مسجد برای فعالیت شیعیان کمتر وجود دارد،گفت: با احداث این مساجد زمینه برای فعالیت شیعیان در این مناطق و مقابله با ترویج فرهنگ های غلط غربی قراهم می شود.

گفتنی است: نهضت ساخت یک هزار باب مسجد در مناطق محروم کشور از سال 93 در استان اصفهان آغاز شد که خیران این استان با مشارکت در این طرح، زمینه ساخت مسجد در مناطق مرزی و محروم کشور برای شیعیان آن مناطق را فراهم ساختند.