ورزشگاه نقش جهان با حضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح می‌شود

محمود گودرزی اظهار داشت: پروژه ورزشگاه نقش جهان یکی از زیباترین و فاخرترین پروژه‌های ورزشی کشور است که بعد از مجموعه ورزشی آزادی تهران با ظرفیت هفتاد هزار نفر در بین ورزشگاه‌های بزرگ کشور قرار دارد.

وی افزود: همچنین سالن 6 هزار نفری "حماسه 25 آبان" که در کنار استادیوم فوتبال با شرایط خوب و مدرن 2 سال پیش به بهره‌برداری رسیده نیز به عنوان یکی دیگر از شاخصه‌های مجموعه بزرگ ورزشگاه نقش جهان به شمار می‌رود.

وزیر ورزش و جوانان، اصفهان را کلانشهری با آثار بسیار غنی باستانی و اسلامی نام برد و گفت: تکمیل ورزشگاه نقش جهان بعد از 22 سال مطالبه به حق مردم این شهر است که به زودی تحقق می‌یابد .به هرحال برخورداری از یک فضای ورزشی مدرن با امکانات خوب برای مردم اصفهان به ویژه جوانان این خطه ضرورت داشته است .

وی با اشاره به اقداماتی که در راستای تکمیل این پروژه بعد از 22 سال صورت گرفته ،خاطرنشان کرد: ورزشگاه نقش جهان در زمانی که در وزارت ورزش و جوانان مسئولیت را پذیرفتم مشکلات زیادی داشت اما در اولویت برنامه‌های عمرانی وزارت متبوع قرار گرفت.

گودرزی با بیان اینکه رقم 45 تا 50 میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه در توان دولت نبوده، به رایزنی‌های این وزارتخانه به منظور حل چالش بزرگ نقش جهان اشاره کرد و گفت: برای حل معضل ورزشگاه نقش جهان که واقعا به یکی از اساسی‌ترین چالش‌های عمرانی ورزشی کشور تبدیل شده بود، رایزنی‌هایی صورت گرفت و تعامل مثمر ثمری با استاندار اصفهان ،مدیرکل ورزش و جوانان این استان و همچنین مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه صورت گرفت که این توافق را شکل داد.

وی بیان کرد: در این توافق مقرر شد شرکت فولاد مبارکه در قبال استفاده تیم فوتبال متبوعشان، سایر تیم‌ها و مردم، رقم مورد نیاز به منظور افتتاح و بهره‌برداری را تامین کند که این فرایند به خوبی انجام شد.

وزیر ورزش و جوانان مشکلات مالی که برای تکمیل این پروژه سد راه بود را مورد توجه قرار داد و از پایبندی به تعهدات فولاد مبارکه به نیکی یاد کرد و افزود: سرعت عمل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی و همچنین پیمانکاران این پروژه هم ستودنی است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه نقش جهان که یک پرو‍ژه واقعا ارزشمند است، مراحل پایانی را طی می‌کند و ظرف روزهای آینده در صدد تنظیم وقتی هستیم تا با حضور دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور شاهد افتتاح این پروژه باشیم.

گودرزی حمایت‌های معاون اول رئیس جمهور در فرآیندی که به منظور تکمیل این پرژه عظیم سپری شد را مهم و تاثیرگذار ارزیابی و ابراز امیدواری کرد: سایر بخش‌های صنعتی در سطح کشور هم در راستای تکمیل و اتمام چنین مجموعه‌های ورزشی بزرگی،گام‌های بلندی بردارند.

وی برخورداری ورزش کشور از چنین پروژه‌های ورزشی عظیم را مثبت دانست و با اشاره به تکمیل زمین چمن ورزشگاه یادگار امام تبریز خاطرنشان کرد: وضعیت ورزشگاه یادگار امام تبریز هم با ترمیم زمین چمن مناسبتر شد به طوریکه بر خلاف قبل که چمن آن در فصل زمستان یخ می‌زد، اکنون با کمک تکنولوژی‌های جدید مشکلی نخواهد داشت و یک پروژه ملی ارزنده محسوب می‌شود.

وزیر ورزش و جوانان همچنین به حفظ ورزشگاه‌ها به عنوان سرمایه‌های ملی تاکید کرد و گفت:  امیدواریم با ارتقای فرهنگ هواداری دیگر شاهد شکسته شدن صندلی‌ها هم نباشیم تا با حفظ اموال عمومی ورزشگاه‌هایی در خور ﺷﺄن کشورمان داشته باشیم.