رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار کرد: در این ایام که عزاداران حسینی با شور و حرارت به دنبال فراهم کردن مقدمات ثبت‌نام در سایت سماح برای شرکت در همایش بزرگ پیاده‌روی اربعین هستند احتمال اینکه عده‌ای نیز از این موقعیت سوءاستفاده کرده و با راه‌اندازی سایت‌های جعلی به نام وب‌سایت مذکور اقدام به کلاه‌برداری و سرقت اطلاعات و برداشت‌های غیرمجاز از حساب آن‌ها نمایند وجود دارد.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی افزود: در این خصوص به زائران اربعین حسینی که می‌خواهند در این وب‌سایت ثبت‌نام نمایند توصیه می‌کنیم حتماً به آدرس آن‌که در نوارابزار آمده توجه کنند که در آن از پروتکل https// استفاده‌شده باشد و در غیر این صورت سایت مذکور جعلی است.

این مقام مسئول عنوان داشت: همچنین در نوار آدرس این وب‌سایت یک علامت قفل شکل است که تمام الزامات و مشخصات سازمان حج و زیارت قابل‌مشاهده است که اگر اطلاعاتی غیر از اطلاعات این سازمان در آن وجود داشت حاکی از جعلی بودن این سایت بوده و کاربران می‌بایست از ثبت‌نام در آن خودداری کنند.

سرهنگ مرتضوی، خاطرنشان کرد: واحد مشاوره پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان به‌صورت روزانه با شماره تلفن 2184355 در خدمت شهروندان است و کاربران می‌توانند هرگونه ابهام و سؤالی در حوزه فضای مجازی می‌توانند با کارشناسان این حوزه در میان بگذارند.

* افزایش 80 درصدی کشفیات کالای قاچاق/توقیف 492 دستگاه خودرو و کنترل 445 انبار کالای قاچاق در اصفهان

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: مجموعه پلیس اصفهان در راستای اجرای برنامه‌های اصلی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران شش اولویت مهم مبارزه با قاچاق را در اولویت اصلی برنامه‌های خود قرار داده است.

سرهنگ ستار خسروی تصریح کرد: در این خصوص طی هفت‌ماهه امسال میزان کشفیات ازنظر ارزش ریالی در مقایسه با سال قبل 80 درصد رشد داشته، بطوریکه پرونده‌های بالای یک میلیارد ریال 84 درصد و پرونده‌های بالای پنج میلیارد ریال 180 درصد افزایش داشته که این مهم حاکی از تمرکز پلیس اصفهان بر روی دانه‌درشت‌های قاچاق و حاملان قاچاق کلان کالا است.

وی بابیان اینکه تعداد هفت باند در سال جاری در حوزه مبارزه با قاچاق منهدم شده ادامه داد: در این مدت تعداد 492 دستگاه خودرو حامل کالای قاچاق توقیف و تعداد 445 انبار کنترل‌شده است.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان اظهار کرد: بیشترین حجم ورودی کالای قاچاق به استان اصفهان لوازم صوتی تصویری، خانگی، بلورجات، لوازم‌آرایشی و بهداشتی، کیف و کفش و البسه، لوازم‌یدکی استوک، مواد غذایی و سیگار بوده است.

سرهنگ خسروی مقابله با قاچاق از طریق تخلیه و دپوی کالای قاچاق در انبارها همراه با شناسنامه‌دار کردن انبارها را به‌عنوان یک برنامه مهم یادکرد و گفت: مبارزه با قاچاق کماکان به‌عنوان یکی از اولویت‌های کاری ناجا در دستور کار قرار دارد و پلیس این استان در این خصوص با قاطعیت اقدام می‌کند.

* توقیف کامیون حامل بار قاچاق 1.2 میلیارد ریالی در سمیرم

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم گفت: مأموران انتظامی مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید رئیسان شهرستان سمیرم حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده ولوو مشکوک شده و آن را متوقف کردند.

سرهنگ غلامرضا براتی افزود: در بازرسی از این خودرو، یک هزار و 110 کارتن اسباب‌بازی قاچاق فاقد هرگونه مدارک گمرکی کشف شد.

سرهنگ براتی ادامه داد: ارزش این محموله کشف‌شده توسط کارشناسان مربوطه یک میلیارد و 200 میلیون ریال اعلام‌شده است.

وی اظهار داشت: در این زمینه راننده خودرو دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم خاطرنشان کرد: قاچاق کالا ضربات جبران‌ناپذیری به تولیدات و تولیدکنندگان داخلی کشور وارد می‌کند که از مردم تقاضا می‌شود هرگونه اخبار در این خصوص را از طریق شماره تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

* عدم توجه به جلو یک کشته و 2 مجروح برجای گذاشت

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: مأموران پلیس‌راه اردستان روز گذشته از واژگون شدن یک دستگاه سواری وانت پیکان در محور زواره- شهراب باخبر که بلافاصله به محل اعزام شدند.

سرهنگ جهانگیر کریمی ادامه داد: متأسفانه در اثر این حادثه یکی از سرنشینان خودرو فوت و راننده و دیگر سرنشین آن مجروح شدند.

وی بیان داشت: علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان پلیس‌راه عدم توجه به جلو اعلام‌شده است.

* بار سنگین خلافی پژو 207 را زمین‌گیر کرد

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی شهر اصفهان حین کنترل خودروهای عبوری یک دستگاه سواری پژو 207 را جهت بررسی مدارک راننده متوقف کردند.

سرهنگ جهانگیر کریمی ادامه داد: در استعلام از سوابق این خودرو مشخص شد دارای 22 میلیون و 300 هزار ریال جریمه پرداخت‌نشده و 45 فقره تخلف حادثه‌ساز است که بلافاصله به پارکینگ منتقل شد.

وی بیان داشت: بیشترین تخلف ثبت‌شده برای این خودرو تخطی از سرعت مجاز است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: برابر تبصره ماده 8 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی درصورتی‌که مبلغ جریمه خودرو به 10 میلیون ریال برسد پلیس راهنمایی و رانندگی مراتب را به مالک خودرو اعلام و چنانچه ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ، نسبت به پرداخت جریمه اقدام نشود، خودرو توقیف و از تردد آن جلوگیری خواهد شد.