وضع
هوای اصفهان بحرانی اعلام شد

رییس اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان امروز در اطلاعیه شماره 5 مرکز هماهنگی و اطلاع رسانی آلودگی هوا اعلام کرد: با توجه به پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مبنی بر شرایط خاص جوی مبنی بر استمرار پایداری هوا و با در نظرگرفتن اینکه کیفیت هوا با میانگین 131 در شرایط ناسالم برای گروه های حساس و در وضعیت هشدار قراردارد ، به شهروندان اصفهان و شهرهای اقماری توصیه می شود در این شرایط نکات ذیل را رعایت کنند.

حمید ظهرابی گفت : سالمندان، خردسالان، بیماران قلبی و ریوی و بانوان باردار تا بهبود کیفیت هوا برای مراجعات غیر ضروری از منزل خارج نشوند و توصیه های بهداشتی در این زمینه را که از سوی مرکز بهداشت استان از طریق رسانه ها اعلام می شود رعایت کنند.

وی به شهروندان توصیه کرد : از روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک، قیرکاری وسایر فعالیت های عمرانی خودداری کنند.

همچنین در این اطلاعیه آمده است : بیماران قلبی و ریوی و مبتلابه آسم در فضای باز و نقاط شهری در این شرایط فعالیت های بدنی خود را کاهش دهند.

اطفال، نوزادان و افراد سالمند درصورت ضرورت حضور در فضای باز شهری از ماسک استاندارد مورد تایید وزرات بهداشت استفاده کنند.

رعایت الگوی مصرف و دقت در استفاده از وسایل حرارتی، کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و انجام معاینه های فنی و رفع نواقص کارکردی خودروها از دیگر توصیه های بسیار مهم مرتبط با آلودگی هوا در وضعیت هشدار است.

بدیهی است چنانچه آلودگی هوا استمرار یافت مراتب از طریق صدا و سیما و سایر رسانه ها به آگاهی عموم خواهد رسید.