طرح پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در ۵ هزار مسجد اصفهان اجرا می‌شود

فرمانده انتظامی استان اصفهان از اجرای طرحی با همکاری نهاد امور مساجد در 5 هزار مسجد به‌منظور ارائه آموزش‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به مردم خبر داد.

سردار عبدالرضا آقاخانی اظهار داشت: بنابراین یکی از نهادهایی که می‌تواند در زمینه ارتباط نیروی انتظامی با مردم، آشنایی با آسیب‌ها و جرائم و در نهایت افزایش امنیت در جامعه کمک کند، نهاد مسجد است.

وی تصریح کرد: ازآنجاکه اصفهان یک استان مذهبی بوده و بیشترین مسجد را دارا است و مردم این استان نیز اعتقاد خاصی به حضور در مساجد دارند، در این راستا پلیس اصفهان در نظر دارد تا از ظرفیت بزرگ و عظیم این نهاد در راستای کم کردن آسیب‌ها و جرائم در سطح جامعه بهره‌برداری کند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان به اجرای طرحی به‌منظور ارائه آموزش‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به مردم در سطح مساجد اشاره کرد و گفت: در این طرح که اخیراً طی تفاهم‌نامه‌ای بین معاونت اجتماعی پلیس اصفهان و نهاد امور مساجد استان منعقد شده فرماندهان انتظامی، روسای کلانتری و پاسگاه‌ها، معاونان و روسای پلیس‌های تخصصی باید برابر زمان‌بندی تعیین‌شده هرماه در یک مسجد حضور یافته و به آموزش مردم و ارائه هشدارهای پلیسی در زمینه پیشگیری از آسیب‌ها و جرائم بپردازند.

وی با بیان اینکه طرح مذکور در بیش از 5 هزار مسجد استان به اجرا گذاشته می‌شود، خاطرنشان کرد: علاوه بر آموزش مردم، مشکلات امنیتی و انتظامی محله نیز با حضور اهالی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و مسئولان انتظامی موظف‌اند نسبت به جمع‌بندی مطالبات مردم و انعکاس خواسته‌هایشان اقدام نمایند و ظرف 20 روز نسبت به حل مشکلات اقدام و نتیجه را به هیئت‌امنای مسجد مربوطه ارائه نمایند.

سردار آقاخانی با بی بدیل توصیف کردن نقش و جایگاه مسجد در تحولات جامعه گفت: امیدواریم با اجرای این طرح روزبه‌روز شاهد کاهش آسیب‌ها و جرائم و ارتباط هرچه بیشتر نیروی انتظامی با مردم و مشارکت عمومی در راستای شعار همه باهم برای امنیت باشیم.

اسباب‌بازی‌های قاچاق به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا گفت: یک محموله اسباب‌بازی قاچاق به ارزش دو میلیارد ریال توسط مأموران انتظامی مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا کشف و توقیف شد.

سرهنگ حمید امیرخانی اظهار داشت: مأموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون که از جنوب کشور به سمت تهران درحرکت بود مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی با اشاره به اینکه در بازرسی از این خودرو یک محموله اسباب‌بازی فاقد هرگونه مدارک معتبر گمرکی کشف شد، افزود: کارشناسان مربوطه ارزش برآورد شده این محموله را دو میلیارد ریال اعلام کردند، ازاین‌رو راننده خودرو دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

وی خاطرنشان کرد: قاچاق کالا ضربات جبران‌ناپذیری به اقتصاد کشور می‌زند که در این خصوص نیروی انتظامی با قاطعیت با قاچاقچیان کالا برخورد می‌کند.

2 کشته و یک مجروح در تصادفات جاده‌ای اصفهان

رئیس پلیس‌راه استان اصفهان گفت: براثر وقوع دو حادثه رانندگی در جاده‌های استان اصفهان که روز گذشته اتفاق افتاد دو نفر جان باختند و یک نفر مصدوم شد.

سرهنگ حسین پور قیصری افزود: مأموران پلیس‌راه اردستان- نائین از واژگون شدن یک دستگاه کامیون کشنده بنز در این محور باخبر و بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند، این حادثه رانندگی که به علت عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی اتفاق افتاد، راننده 52 ساله خودرو جان خود را از دست داد.

وی همچنین از واژگونی یک دستگاه سواری پژو در محور اصفهان-نائین خبر داد و تصریح کرد: براثر این حادثه رانندگی که به علت عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مجاز و مطمئنه اتفاق افتاد یکی از سرنشینان این خودرو فوت و سرنشین دیگر به‌شدت مصدوم شد.

رئیس پلیس‌راه استان اصفهان از رانندگان وسایل نقلیه عمومی خواست، با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنید و هنگامی‌که احساس خستگی و خواب‌آلودگی دارید در امن‌ترین مکان توقف کنید و پس از رفع خستگی به مسیر خود ادامه دهید.

کشف 470 میلیون ریال از سرقت داخل خودرو در اصفهان

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان از دستگیری دو سارق حرفه‌ای داخل خودرو و کشف 470 میلیون ریال اموال مسروقه در جنوب شهر اصفهان خبر داد.

سرهنگ ستار خسروی بیان کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت داخل خودرو در منطقه جنوب شهر اصفهان رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت که مأموران با انجام یکسری کارهای تخصصی موفق شدند دو سارق را شناسایی و حین سرقت از خودرو وی را دستگیر کنند.

وی با اشاره به اینکه این دو سارق در بازجوئی‌های به‌عمل‌آمده به 470 میلیون ریال سرقت اموال داخل خودرو اعتراف کردند، افزود: در این خصوص پرونده تشکیل و هر دو سارق جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

رئیس پلیس آگاهی اصفهان به همشهریان توصیه کرد: از رها کردن اموال با ارزش در داخل خودرو خودداری کنید، وسایل شخصی (کیف، اسناد، مدارک) و اموال باارزش خود را داخل خودرو به‌ویژه در معرض دید نگذارید.

دستگیری سارق اینترنتی در اصفهان

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: فردی که به‌صورت اینترنتی اقدام به سرقت از حساب یکی از شهروندان کرده بود، توسط مأموران پلیس فتای استان شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه از حساب بانکی او به‌صورت اینترنتی سرقت شده، بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس فتا قرار گرفت.

وی بابیان اینکه با بررسی‌های انجام‌شده در فضای سایبری و انجام یکسری کارهای تخصصی متهم شناسایی و دستگیر شد، ادامه داد: متهم که با مدارک و مستندات پلیس روبرو شد به بزه انتسابی اعتراف و انگیزه خود را کسب مال دانست.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: سرقت از حساب درصد بالایی از جرائم سایبری را تشکیل می‌دهد و یکی از مهم‌ترین عواملی که سبب بروز سرقت‌های اینترنتی می‌شود، واگذاری کارت‌های اعتباری به دیگران و یا افشای رمز و اطلاعات حساب بانکی است.

کشف گوجه‌فرنگی‌های تریاکی در اصفهان

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: با همکاری مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی و اصفهان، قاچاقچی حرفه‌ای مواد مخدر که اقدام به انتقال تریاک به‌وسیله جاسازی دربار گوجه‌فرنگی می‌کرد، دستگیر شد.

سرهنگ سید تقی حسینی اظهار داشت: در پی خبری واصله از پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی خراسان رضوی مبنی بر اینکه یکی از قاچاقچیان حرفه‌ای مواد مخدر در پوشش بار گوجه‌فرنگی اقدام به انتقال مواد مخدر می‌کند، موضوع در دستور کار مأموران عملیاتی این پلیس قرار گرفت.

وی گفت: بلافاصله اکیپی از مأموران به یکی از محورهای ورودی استان اعزام و حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه خودروی کامیون که حامل بار قانونی گوجه‌فرنگی بود را شناسایی کردند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر بابیان اینکه در این عملیات مأموران به تعقیب خودرو پرداخته دریک فرصت مناسب آن را متوقف و هر دو سرنشین را دستگیر کردند، افزود: در بازرسی به‌عمل‌آمده از داخل کامیون مقدار 27 کیلو و 180 گرم تریاک که به‌صورت حرفه‌ای در بین بار گوجه‌ها جاسازی‌شده بودند کشف و هردو متهم با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

مرگ دل‌خراش 2 موتورسوار در تصادف با کامیون

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: براثر برخورد یک دستگاه موتورسیکلت با کامیون بنز که دریکی از خیابان‌های شهرستان خمینی‌شهر رخ داد، راکب و ترک‌نشین موتورسیکلت در دم جان باختند.

سرهنگ جهانگیر کریمی بابیان اینکه یک دستگاه موتورسیکلت با کامیون بنز خاور در تقاطع پاکمن میردامادی برخورد کرد که پس از اعلام این حادثه، کارشناسان پلیس درصحنه حاضر شدند، اظهار داشت: در این حادثه براثر این برخورد شدید راکب و سرنشین موتورسیکلت در دم جان باختند.

وی خاطرنشان کرد: در بررسی‌های به‌عمل‌آمده توسط کارشناسان پلیس راهور مرکز استان مشخص شد، علت این تصادف عدم رعایت حق تقدم توسط راننده کامیون بوده است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه راکب و سرنشین موتورسیکلت فاقد کلاه ایمنی بودند، بیان کرد: چندین دفعه به موتورسواران در خصوص استفاده از کلاه ایمنی هشدار داده‌شده و سخت‌گیری‌های فراوانی در این زمینه از سوی پلیس در نظر گرفته‌شده اما بازهم شاهد هستیم موتورسواران به این موضوع بسیار مهم و حیاتی توجه چندانی ندارند.