کشف یک میلیارد اموال مسروقه از مخفیگاه باند سارقان نقاب‌دار در اصفهان

اعضای باند 6 نفره ای که با پوشش نقاب و تهدید سلاح سرد اقدام به سرقت وجوه نقد و گوشی تلفن همراه می‌کردند در عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی استان دستگیر و بیش از یک میلیارد ریال اموال مسروقه از مخفیگاه آنان کشف شد.

سرهنگ ستار خسروی رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان در منطقه جنوب و مرکز شهر اصفهان در خصوص سرقت وجوه نقد و گوشی تلفن همراه از آنان توسط دو موتورسوار مسلح به سلاح سرد، موضوع در دستور کار ویژه کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که سارقان در قالب موتورسیکلت‌سوارهای دو نفره و سه نفره در ساعات پایانی شب درحالی‌که از نقاب استفاده می‌کردند در مکان‌های کم تردد جلوی افراد کم سن و سال را گرفته و با تهدید قمه و قداره وجوه نقد و گوشی تلفن همراه و تبلت آنان را سرقت کرده و در برخی مواقع نیز باعث به وجود آمدن صدماتی برای مالباختگان می‌شدند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیان کرد: در این زمینه بلافاصله گشت‌های کمین و شکار پلیس آگاهی استان در سطح شهر اصفهان فعال‌شده و تمام اقدامات و ملاحظات لازم برای دستگیری متهمان را انجام دادند و نهایتاً پس از اقدامات علمی و تخصصی صورت گرفته مخفیگاه آنان در یکی از حاشیه‌های شهر اصفهان شناسایی و در یک عملیات همزمان و دقیق با هماهنگی مقام قضائی اعضای باند که 6 نفر بودند دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه متهمان پس از دستگیری به ده‌ها فقره سرقت به عنف و عادی در شهر اصفهان اقرار کردند گفت: در بازرسی از مخفیگاه این افراد یک میلیارد و 200 میلیون ریال اموال مسروقه شامل وجوه نقد، گوشی تلفن همراه و تبلت مسروقه کشف شد.

خسروی خاطرنشان کرد: همچنین سه دستگاه موتورسیکلتی که متهمان برای انجام عمل مجرمانه خود از آن‌ها استفاده می‌کردند نیز کشف و طی استعلام‌های صورت گرفته مشخص شد که این موتورسیکلت‌ها نیز مسروقه هستند.

وی ادامه داد: در بررسی و تحقیقات صورت گرفته مشخص شد متهمان از سن و سال کمی برخوردار هستند، اعتیاد شدیدی به مواد مخدر دارند، افراد ترک تحصیل‌کرده و تحصیلاتشان زیر دیپلم است و محصول خانواده‌های ازهم‌گسیخته و بزهکار و هیچ‌گونه نظارتی ازسوی والدین بر روی آنان نبوده است.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان بابیان اینکه فرزندان طلاق و خانواده‌های بد سرپرست بیشتر از هر کس دیگری در معرض آسیب و جرم قرار دارند بر لزوم حمایت از این افراد توسط سازمان‌های حمایتی، مراکز مشاوره، آموزش‌وپرورش و موسسه‌های خیریه تأکید کرد.

وی نظارت و کنترل بر روحیات و حالات روانی و اجتماعی نوجوانان و پیگیری مشکلات خانوادگی آنان را باعث جلوگیری از بروز بزهکاران کم سن و سال عنوان کرد و گفت: تربیت صحیح فرزندان، نظارت و کنترل بر اعمال و رفتارها و برآورده کردن نیازهای عاطفی آنان و رسیدگی به مشکلات روحی و روانی‌شان جامعه‌ای سالم و امن را رقم خواهد زد.

توقیف پژو 206 با بیش از 55 میلیون ریال خلافی

یک دستگاه سواری پژو 206 که بیش از 55 میلیون ریال جریمه پرداخت‌نشده و 103 فقره تخلف حادثه‌ساز در پرونده آن ثبت‌شده بود توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

سرهنگ جهانگیر کریمی گفت: ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی شهر اصفهان حین کنترل خودروهای عبوری یک دستگاه سواری پژو 206 را جهت بررسی مدارک راننده متوقف کردند.

وی افزود: در استعلام از سوابق رانندگی این خودرو مشخص شد دارای 55 میلیون و 100 هزار ریال جریمه پرداخت نشده و 103 فقره تخلف حادثه‌ساز است که بلافاصله به پارکینگ منتقل شد. بیشترین تخلف ثبت‌شده برای این خودرو تخطی از سرعت مجاز و مطمئنه است.

سرهنگ کریمی خاطرنشان کرد: برابر تبصره ماده 8 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی درصورتی‌که مبلغ جریمه خودرو به 10 میلیون ریال برسد پلیس راهنمایی و رانندگی مراتب را به مالک خودرو اعلام و چنانچه ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ، نسبت به پرداخت جریمه اقدام نشود، خودرو توقیف و از تردد آن جلوگیری خواهد شد.

دستگیری فروشنده مجازی لوازم‌آرایشی در گلپایگان

ماموران پلیس فتای شهرستان گلپایگان فردی را که از طریق فضای مجازی اقدام به فروش تعداد 500 هزار لوازم‌آرایشی بهداشت قاچاق به ارزش 200 میلیون ریال کرده بود دستگیر کردند.

سرهنگ حسین بساطی فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان گفت: در پی کسب اخباری مبنی بر اینکه فردی با ایجاد کانالی در یکی از شبکه اجتماعی اقدام به فروش لوازم‌آرایشی بهداشتی قاچاق و فاقد مجوز قانونی و بهداشتی کرده بررسی موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس فتای این شهرستان قرار داده شد.

وی افزود: در بررسی‌های به‌عمل‌آمده مشخص شد این فرد از طریق فضای مجازی اقدام به جذب مشتری و فروش محصولات قاچاق در شهرستان گلپایگان و دیگر شهرستان‌های هم‌جوار می‌کرده است.

ماموران پلیس فتای شهرستان گلپایگان تصریح کرد: در این راستا ماموران ضمن هماهنگی با مقام قضائی به محل موردنظر اعزام شدند و در یک اقدام غافلگیرانه فرد قاچاقچی را دستگیر کردند.

وی بیان کرد: در بازرسی از منزل این فرد قاچاقچی بیش از پنج هزار انواع لوازم‌آرایشی فاقد هرگونه مدارک مثبت گمرکی به ارزش 200 میلیون ریال کشف شد.

کشف 4 میلیارد ریال کالای قاچاق در شهرضا

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا از کشف یک محموله لوازم صوتی و تصویری قاچاق به ارزش چهار میلیارد ریال و دستگیری یک قاچاقچی خبر داد.

سرهنگ حمید امیرخانی گفت: ماموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده که از جنوب کشور به مقصد تهران درحرکت بود مشکوک شده و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو 815 کارتن لوازم صوتی و تصویری فاقد هرگونه مدارک معتبر گمرکی کشف شد.

سرهنگ امیرخانی بیان داشت: کارشناسان مربوطه ارزش این محموله کشف‌شده را چهار میلیارد ریال اعلام کرده‌اند. در این خصوص، راننده دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

توقیف 500 میلیون ریال پارچه قاچاق در اصفهان

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از کشف 67 طاقه پارچه قاچاق از یک انبار در شهر اصفهان به ارزش 500 میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ حسن یاردوستی اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان اصفهان از دپوی تعداد زیادی پارچه قاچاق در یک انبار در حاشیه شهر اصفهان اطلاع حاصل کرده و رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قراردادند.

وی ادامه داد: ماموران آن یگان پس از بررسی موضوع و اطمینان از درستی آن به محل مذکور اعزام شده و با هماهنگی مقام قضائی از محل بازدید کردند. در بازرسی از این انبار تعداد 67 طاقه چرم مصنوعی فاقد هرگونه مدارک مثبته گمرکی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان افزود: کارشناسان مربوطه ارزش پارچه‌های کشف‌شده را 500 میلیون ریال اعلام کرده‌اند.