همایش بزرگ مدافعان حرم ۵ آذرماه در شهرضا برگزار می‌شود

سرهنگ جواد داستانی عصر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد، با بیان اینکه امسال هفته بسیج همراه با اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله(ع) است، اظهارداشت: هفته بسیج امسال سرشار از معنویت، شور و شعور حسینی است و با روز اربعین امام حسین(ع)، آغاز می‌شود که خود یک برکت و نعمت سرشار از معنویت برای بسیج و بسیجیان است.

وی با بیان اینکه بسیج همیشه و همه جا و در طول 38 سال سپری شده از انقلاب تاکنون به فکر تربیت و اصلاح خود و دفاع همه جانبه از ارزش‌های انقلاب است، افزود: پیشرفت کشور و عدالت محوری و مبارزه با تهاجم فرهنگی غرب، بیش از همه نیاز به تربیت سربازان و نیروهای صالح و مخلص دارد.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه شهرضا با بیان اینکه امروز آمادگی رزمی بسیج بسیار بالا است و آماده دفع هرگونه خطر نظامی یا فتنه هستند، بیان کرد: اصلاح روش‌های امربه معروف و نهی از منکر با آموزش صحیح و رفتارهای اخلاقی و نگاهی سازنده به‌واسطه تشکیل شورای امربه معروف و نهی از منکر تا سطح پایگاه‌های بسیج از فعالیت‌های بسیج است.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از مهمترین فعالیت‌های بسیج، فعالیت‌های اقتصادمقاومتی براساس ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی توسط رهبر معظم انقلاب است، گفت: در راستای اقتصاد مقاومتی بسیج کلاس‌های آموزشی و صدور گواهی مهارت، اعطای وام‌های با بهره کم، ایجاد و توسعه مشاغل خانگی و شرکت‌های کوچک و زودبازده در عرصه‌های کشاورزی، صنایع دستی و صنایع تبدیلی را در دستورکار خود قرار داد است.

سرهنگ داستانی بیان کرد: در راستای تسهیلات اقتصاد مقاومتی در سال 93 یک میلیاردو 500 میلیون تومان و 175 نفر اشتغال، در سال 1394 اعطای وام به مبلغ یک میلیاردو 700 میلیون تومان و 203 نفر اشتغال و در سال 95 نیز بیش از 2 میلیارد تومان تسهیلات تخصیص داده شده است.

وی با اشاره به اینکه اقدامات بسیج در این زمینه لبیک به فرامین مقام معظم رهبری در راستای اقتصاد مقاومتی است، گفت: از لحاظ رزمی و دفاعی، بسیجیان در قالب گردان‌های بیت المقدس، عاشورا، امام حسین(ع) ویژه برادران و گردان‌های الزهرا و کوثر ویژه خواهران برای مقابله و سرکوب کردن هرگونه خطر احتمالی که از طرف دشمن خارجی و فریب خوردگان داخلی توسط دشمن بخواهد اتفاق بیفتد آمادگی کامل را برای دفاع از کشور و مردم دارند و این آمادگی هر ساله با حضور در فراخوانی‌های رزمی و رزمایش، حفظ می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه شهرضا تصریح کرد: بسیجیان برای جنگ نرم آموزش دیده‌اند و عنوان افسران جنگ نرم را به همراه خود دارند و آماده‌اند حماسه‌ای به عظمت حماسه دفاع مقدس با دشمن خلق کنند.

وی با بیان اینکه حضور گروه‌های جهادی بسیج، خود نشانه حضور بسیج در عرصه محرومیت‌زدایی است، افزود: بسیج برنامه‌های هوشمندانه‌ای برای رفع مشکل رکود و تورم با آموزش مهارت به جوانان اجرا می‌کند که در این راستا فرصت‌های شغلی فراوانی بدون تحمل بودجه به دولت، ایجاد کرده است.

سرهنگ داستانی بیان کرد: در سطح شهرستان شهرضا بسیج در سال 93، 186 نفر اردو، در سال 94، 135 نفر اردو و از ابتدای سال 95 تاکنون 166 نفر اردو برگزار شده که در کنار آن تیم‌های بهداشتی نیز سالیانه به مناطق محروم اعزام می‌شودند.

وی تصریح کرد: برگزاری نشست‌های روشنگری با موضوع‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در راستای تبیین فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب از دیگر اقدامات بسیج است.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه شهرضا اظهارداشت: اولویت‌های برنامه‌های هفته بسیج برگزاری نشست‌های بصیرتی تا پایین‌ترین رده بسیج با موضوع انقلابی‌گری و پنج شاخصه انقلابی‌گری که توسط رهبر معظم انقلاب بیان شد شامل، پایبندی به مبانی و ارزش‌های اساسی اسلام و انقلاب، هدف‌گیری آرمان‌های انقلاب اسلامی و همت بلند برای رسیدن به آنها، پایبندی به استقلال کشور و حساسیت در برابر دشمن و عدم تبعیت از آن و تقوای دینی و سیاسی است.

وی با بیان اینکه شعار محوری هفته بسیج با عنوان «بسیج انقلابی و خدمتگزار است» برنامه‌هایی در سطح سپاه شهرستان شهرضا پیش‌بینی شده است، بیان کرد: در این هفته بیش از 100 عنوان برنامه شامل، نشست‌های بصیرتی با موضوع انقلابی‌گری، برپایی نمایشگاه ارزش‌های انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، جنگ نرم و فتنه و اقتصاد مقاومتی، همایش بزرگ مدافعان حرم در روز 5 آذرماه سالروز تأسیس بسیج برگزار می‌شود.

سرهنگ داستانی افزود: غبارروبی و عطرافشانی قبور شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدا و جانبازان، ویزیت رایگان بهداری سپاه به مناسبت هفته بسیج، دیدار با علمای شهر، برگزاری مسابقات ورزشی و برگزاری یادواره شهدا از دیگر برنامه های هفته بسیج در شهرضا است.

وی با اشاره به انتخابات آمریکا، گفت: در حالیکه پرچم کشور آمریکا در خود این کشور توسط مردم در چند روز اخیر به آتش کشیده شده، بعضی از روشنفکران غرب‌زده داخلی به آتش زدن پرچم آمریکا در کشور اعتراض می‌کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه شهرضا با بیان اینکه ماهیت مکرآلود آمریکا سبب شده تا این کشور از دوران قبل از انقلاب به عنوان بزرگترین دشمن ملت ایران از انجام هر توطئه‌ای برای ضربه زدن به منافع ملت ایران کوتاهی نکند، افزود: حاکمیت آمریکا فاسد است اما عده‌ای در کشور مدام از ارتباط با آمریکا دم می‌زنند.

وی بیان کرد: بسیج مرد میدان است چه نبرد در کردستان باشد و چه آن سوی مرزها، مرد میدان است، مرد نبردهای آبی و خاکی و کوهستانی است.