ورودی‌های مسجد جامع اصفهان روی موتورسواران بسته شد

فریدون اللهیاری اظهار داشت: مجموعه جهانی مسجد جامع عتیق اصفهان به عنوان اولین مسجد ثبت جهانی در کل جهان اسلام و یکی از 21 اثر ثبت شده جهانی کشور است و با مرقد علامه مجلسی (ره) همجوار بوده و جایگاه رفیعی در شهر تاریخی اصفهان، فراتر از مقیاس‌های محلی و شهری دارد، به‌گونه‌ای که همواره گردشگران متعدد تاریخی و مذهبی  از شهرها و کشورهای مختلف جهت زیارت، عبادت، نماز و  بازدید به این مکان وارد می‌شوند.

وی افزود: در زمان‌های برگزاری مراسم مذهبی بزرگ و ساعات فریضه نماز، همواره شاهد پارک‌شدن و توقف موتور سیکلت‌ها با وضعیت نامناسبی در مبادی ورودی مسجد بودیم که با همت پایگاه میراث جهانی مسجد جامع اصفهان و تعامل ایجاد شده با اداره‌کل اوقاف استان، امام‌جماعت مسجد، هیئت امناء مسجد، کسبه و بازاریان و نمازگذاران، ورودی‌های مسجدجامع اصفهان علاوه بر تسهیل ورود معلولان و سالمندان با ایجاد رمپ‌های لازم و استاندارد در برابر ورود موتورسیکلت‌ها محدودیت ایجاد شد.

مجموعه جهانی مسجد جامع اصفهان دارای 10 ورودی است که در حال حاضر 4 ورودی فعال است. ورودی بازار (ورودی اصلی) در ضلع شرقی واقع شده و ورودی‌های علامه مجلسی (ره)، دردشت و ابواسحاقیه نیز هنگام فریضه نماز جهت ورود از محلات مختلف مسجد جامع عتیق اصفهان باز است.

امسال بیش از 45 هزار گردشگر خارجی از مسجد بازدید کرده‌اند که در نظرسنجی‌ها مشخص شد که بسیاری بازدید از مسجد جامع اصفهان را یکی از اهداف اصلی سفر خود و انتخاب کشورمان ایران به عنوان مقصد نام می‌برند.

نشست صبح‌گاه کتاب با موضوع «وحدت از دیدگاه تشیع» برگزار شد

نشست «وحدت از دیدگاه تشیع» با حضور مهدی مسائلی نویسنده کتاب‌های «پیشوایان شیعه، پیشگامان وحدت» و «لعن‌های نامقدس» در کتابخانه ابن مسکویه برگزار شد.

حجت‌الاسلام مهدی مسائلی گفت: ایده وحدت یک امر سیاسی صِرف نیست، بلکه مشی ائمه‌اطهار(ع) بوده است. یکی از عوامل کشتار شیعیان در جهان اسلام، در این برهه از زمان، جدی‌نگرفتن موضوع وحدت و توهین به عقاید دیگر مذاهب است.

وی اظهار داشت: کتاب «پیشوایان شیعه، پیشگامان وحدت» تحقیقی است مختصر با هدف نیل به این رسالت که نشان دهد مسئله وحدت، نه مسئله جهان امروز، بلکه دغدغه پیشوایان شیعه و امامان معصوم و در راس همه آنان امام علی‌(ع) بوده است و مشخص می‌سازد که انسجام امت از دستورات و تکالیف عظیم شرعی است که اهل بیت در تبیین و ترویج آن بسیار کوشیده‌اند.

مهدی مسائلی پس از بیان موجزی از کلیات در باب واژه وحدت و مقصود از آن، به انعکاس جلوه‌های وحدت در کلام و سیره پیشوایان پرداخت و در پایان به سوالات مطرح شده پاسخ گفت.

از مهدی مسائلی تاکنون کتاب‌های «عزاداری شعار حیات عاشورایی»، «فرهنگ اصطلاحات طلاب»، «قمه‌زنی سنت یا بدعت»، «لطیفه‌های اسلامی، لعن‌های نامقدس» و «نهم ربیع جهالت‌ها خسارت‌ها» به چاپ رسیده است.

برگزاری آئین تجلیل از مربیان طرح ملی حفظ قرآن کریم شاهین شهر و میمه

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهین شهر و میمه گفت: آئین تجلیل از مربیان طرح ملی حفظ قرآن کریم شاهین شهر و میمه با حضور مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان برگزار شد.

علیرضا رئیسی اظهار داشت: جلسه هم‌اندیشی و بررسی مشکلات مرتبط با اجرای طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم به همراه آئین تجلیل از مربیان طرح ملی حفظ قرآن‌کریم شاهین شهر و میمه برگزار شد. این مراسم با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین رضا صادقی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان و امام‌جمعه شاهین شهر در محل مصلی نماز جمعه شاهین شهر برگزار شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهین شهر و میمه ادامه داد: در این مراسم از 40 مربی قرآنی که در طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم با اداره اوقاف و امور خیریه همکاری دارند تجلیل به آمد و همچنین به مسائل مربوط به اجرای این طرح ملی در سطح شهرستان پرداخته شد.