صعود جنجالی نفت تهران به فینال جام حذفی؛باران کارت قرمز در نقش جهان

امروز (جمعه) در نخستین دیدار مرحله نیمه نهایی جام حذفی باشگاه های کشور تیم فوتبال سپاهان در حضور حدود 25 هزار تماشاگر ورزشگاه نقش جهان میزبان نفت تهران بود و یک بر صفر شکست خورد تا در حسرت فینال باقی بماند.

«موعود بنیادی فر» از داوران جوان فوتبال کشورمان که با کمک های «رضا سخندان» و «سجاد طوری» قضاوت این دیدار را برعهده داشت، «توحید غلامی» و «عباس بوعذار» از نفت و «شجاع خلیل زاده» مدافع سپاهان را اخراج کرد.

«علی دایی»‌سرمربی نفت تهران هم به دلیل اعتراض شدید از روی نیکمت اخراج شد.

سپاهان که از حمایت هواداران متعصب خود سود می برد این دیدار را تهاجمی آغاز کرد و پس از سپری شدن دقایق نخست، بازیکنان باتجربه نفت تهران با گردش مناسب توپ در میدان، روند بازی را به تعادل کشیدند.

در دقیقه 16، ضربه سنگین «جلال الدین علی محمدی» را «میلاد فرهانی» دروازه بان نفت تهران به خوبی دفع کرد.

نفت تهران در این دیدار سه بازیکن «میلاد فخرالدینی»، «اکبر صادقی» و «محمد دانشگر» را به دلیل محرومیت در اختیار نداشت و در دقیقه سی ام نیز «محمد قاضی» بهترین گلزن این تیم مصدوم شد و از زمین بازی بیرون رفت تا بدشانسی های «علی دایی» ادامه یابد.

با این وجود تیم نفت تهران عملکرد بهتری نسبت به میزبان خود در نیمه اول داشت و در سومین دقیقه وقت های تلف شده «عیسی آل کثیر» در آستانه گلزنی قرار داشت و با خطای «مهدی امینی» دروازه بان جوان سپاهان متوقف شد تا داور نقطه پنالتی را به سود میهمان نشان دهد.

«ایمان مبعلی» این ضربه پنالتی را درون دروازه سپاهان جای داد تا نفت نیمه نخست را به سود خود تمام کند.

«عیسی آل کثیر» که به دلیل برخورد با دروازه بان سپاهان دچار مصدومیت شده بود در ابتدای نیمه دوم جای خود را به «عباس بوعذار» داد تا دومین تعویض اجباری نفت انجام شود.

سپاهانی ها که نمی خواستند صعود به فینال را از دست بدهند در نیمه دوم بازی هجومی را در دستور کار خود قرار دادند..

در دقیقه 57، ضربه آزاد سنگین «احسان حاج صفی» با واکنش تماشایی «میلاد فرهانی» دروازه بان نفت روبرو شد و توپ برگشتی را «موسی کولیبالی» مدافع پیش تاخته سپاهان به طرز عجیبی به بیرون زد.

در دقیقه 68، سرمربی سپاهان که نتیجه را از دست رفته می دید نخستین تعویض را انجام داد و «حسین فاضلی» را جایگزین «رسول نویدکیا» کرد.

در دقیقه 79، «توحید غلامی» که به عنوان بازیکن تعویضی به میدان آمده بود با دریافت دومین کارت زرد خود از زمین اخراج شد.

در دقیقه 87، «فرید بهزادی کریمی» با خطای بازیکنان سپاهان متوقف شد و داور با تصمیمی بحث برانگیز نقطه پنالتی را نشان داد تا «علی دایی» اعتراض شدیدی به این تصمیم داشته باشد.

اعتراض زیاد کادر فنی نفت تهران موجب شد تا این بازی حدود 6 دقیقه متوقف شود و داور مسابقه نیز «علی دایی» را از روی نیمکت اخراج کرد که دایی پس از دقایقی رضایت داد تا روی سکو برود.

«احسان حاج صفی» بازیکن ملی پوش سپاهان هنگام زدن پنالتی تعادل خود را از دست داد و ضربه اش به بیرون رفت تا هزاران تماشاگر حاضر در ورزشگاه نقش جهان، مبهوت بمانند.

در دقیقه 95، «شجاع خلیل زاده» و «عباس بوعذار» برای دومین بار در طول بازی درگیر شدند تا داور با کارت قرمز مسقیم آنان را جریمه کند.

در نهایت سوت داور به نشانه برتری یک بر صفر نفت تهران به صدادرآمد تا این تیم برای دومین بار در طول تاریخ به فینال جام حذفی راه یابد.

**ترکیب سپاهان اصفهان:

مهدی امینی، شجاع خلیل‌زاده، موسی کولیبالی، عارف غلامی، احسان حاج‌صفی، میلاد سرلک(حسین پاپی)، رسول نویدکیا(حسین فاضلی)، طالب ریکانی(عماد میرجوان)، فرید بهزادی‌کریمی، جلال‌الدین علی‌محمدی و مهرداد محمدی.

**ترکیب نفت تهران:

میلاد فراهانی، رضا علیاری، احمد آل‌نعمه، فرید محمدی‌زاده، وحید حمدی‌نژاد، رضا اسدی، ایمان مبعلی، عیسی آل‌کثیر(عباس بوعذار)، آرش رضاوند، ارسلان مطهری(علیرضا عزتی) و محمد قاضی(توحید غلامی).

در دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی از ساعت 14 و 30 دقیقه فردا (شنبه) ذوب آهن در ورزشگاه فولادشهر میزبان تراکتورسازی تبریز است.

فینال جام حذفی باشگاه های ایران، اردیبهشت ماه سال آینده به میزبانی خرمشهر برگزار خواهد شد.

در تاریخ جام حذفی باشگاه های ایران، استقلال 6 بار، پرسپولیس 5، سپاهان و ذوب آهن اصفهان 4، ملوان انزلی 3، فجر سپاسی شیراز، بهمن، صبا باتری تهران، برق شیراز، تراکتورسازی تبریز، سایپا و شاهین اهواز یک مرتبه به قهرمانی رسیده اند.