در جنگ اقتصادی اگر یک لحظه غفلت کنیم همه چیز را از دست داده ایم

علی طیب‌نیا  امروز در نشست کارگروه اقتصاد مقاومتی استان اصفهان و در جمع فعالان اقتصادی استان اصفهان اظهار داشت: امسال به جهات اقتصادی، سال بسیار سختی را پشت‌سر گذاشتیم، اما در مقطعی، عملکرد بسیار خوبی نسبت به سال گذشته داشتیم.

وی ادامه داد: ما در سه ماهه اول امسال، به رشد اقتصادی 7.4 درصد رسیدیم که این رقم در مقایسه با سال‌های گذشته با وضعیت اقتصادی و تحریم‌ها، چشمگیر بود.

وزیر اقتصاد بیان کرد: همچنین در سه ماهه دوم امسال نیز به رشد 9.2 درصد دست پیدا کردیم که این رشد نیز قابل توجه و مناسب بود که نسبت به سال گذشته بهتر بوده است.

وی به درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و گفت: ایشان شخصیت مقاومی بودند که تزلزلی از خود نشان نمی‌دادند و در دوران جنگ تحمیلی نقش ممتاز ایفا کردند و مراسم تشییع ایشان نیز به وحدت ملی تبدیل شد، در سایه وحدت آیت‌الله هاشمی بود که در زمان جنگ تحمیلی نیز از فشارهای اقتصادی خارج شدیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه تحریم‌هایی که بر ما وارد شد در تاریخ معاصر ایران بی‌سابقه بود، گفت: در گذشته  نیز تحریم‌هایی داشتیم اما این تحریم‌ها راه فرار داشت اما  در تحریم‌های اخیر راهی برای دور زدن وجود نداشت.

وی با بیان اینکه ملت ما با رهنمودهای مقام معظم رهبری توانست به نحو شایسته‌ای از تحریم‌ها عبور کند، افزود: در شرایطی که تحریم‌ها برقرار بود توانستیم به رشد 3 درصدی اقتصادی برسیم.

طیب‌نیا گفت: محدودیت‌ها و شرایط سختی  بر کشور حاکم بود به نوعی جنگ اقتصادی را پشت سر گذاشتیم و بر این اساس بر آن شدیم تا جلسات مکرر اقتصادی بر پایه اقتصاد مقاومتی در سراسر کشور برگزار کنیم تا مشکلات واحدهای کوچک بزرگ و اقتصادی ‌آسیب‌شناسی شود.

وی با بیان اینکه سیاست‌های کشور مبتنی بر درک عمیق اقتصاد ایران است، گفت: باید بدانیم در این جنگ اقتصادی که اگر یک لحظه غفلت کنیم همه چیز را از دست می‌دهیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه به عنوان وزیر معین برای بررسی طرح‌های اقتصاد مقاومتی در اصفهان حضور یافته‌ام، افزود: طرح‌هایی که در حوزه وزارت امور اقتصاد و دارایی است باید هر چه سریعتر عملیاتی شود و طرح‌های خارج از این حوزه نیز باید سریع پیگیری و به مرحله اجرا برسد.

وی تاکید کرد: انتظار ما این است که با وجود همه محدودیت‌ها، بحث اقتصاد مقاومتی را در اولویت قرار دهیم.

طیب نیا بر اجرایی و عملیاتی شدن همه طرح‌های کوچک و متوسط هم در بخش خصوصی و هم در بخش دولتی تاکید کرد.