قاتل خاموش امسال جان 20 اصفهانی را گرفت

دکتر غفور راستین اظهار کرد: مسمومیت با منوکسیدکربن در استان اصفهان از ابتدای امسال تاکنون 276 مورد بود که در این حوادث 20 نفر جان خود را از دست دادند و سایر مصدومان به بیمارستان منتقل و یا به صورت سرپایی درمان شدند.

وی گفت: فوریت‌های پزشکی استان اصفهان در دی ماه امسال 14 هزار و 998 ماموریت اورژانس پیش‌بیمارستانی را انجام داد که از این تعداد 11 هزار و 139 مورد غیرتصادفی و سه هزار و 859 مورد تصادفی بوده است.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان افزود: از مجموع ماموریت‌های ترافیکی در این مدت، دو هزار و 854 مورد در مناطق شهری و یکهزار و پنج مورد در جاده‌های استان بوده است.

وی تصریح کرد: در دی ماه امسال، 11 هزار و 173 بیمار و مصدوم پس از دریافت خدمات درمانی اورژانس پیش‌بیمارستانی، به وسیله آمبولانس به بیمارستان منتقل و دو هزار و 472 نفر به صورت سرپایی توسط تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی در محل حادثه درمان شدند.

راستین ادامه داد: پایگاه فوریت‌های پزشکی مستقر در فرودگاه اصفهان نیز در دهمین ماه امسال به 246 ماموریت اعزام شد.

وی یادآوری کرد: در این مدت، 73 مورد مسمومیت با CO به اتاق فرمان 115 اصفهان گزارش شد که 70 نفر از آنها توسط اورژانس پیش‌بیمارستانی به بیمارستان منتقل و یا به صورت سرپایی درمان شدند؛ همچنین سه نفر از این افراد جان خود را از دست دادند.