به گزارش افکار نیوز به نقل از مهر، لولهسازی سدید یکی از کارخانههای بزرگ لولهسازی است که ۱۴ زیرمجموعه دارد. هماکنون این کارخانه با مشکلات شدید مالی روبهرو است و در حالت نیمهتعطیل به سر میبرد.
غلامرضا منوچهری مدیر عامل این کارخانه با تاکید بر اینکه سدید بزرگ‌ترین طرح‌های آبرسانی کشور مانند طرح آبرسانی یزد، تبریز و زاهدان را اجرا کرده و در سخت ترین شرایط تحریم‌ها به کار خود ادامه داده است، گفت: انتظار ما از مسوولان حل‌کردن گره‌های حوزه‌ ساخت و تولید است.

وی با بیان این‌که گروه سدید دو کارخانه بزرگ لوله‌سازی تهران و ماهشهر را دارد، گفت: کارخانه مدرن ماهشهر با ظرفیت ۳۵۰ هزار تن می‌تواند فعالیت کند، ولی در دو سال گذشته ظرفیت تولید در گروه لوله‌سازی سدید به ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده است در حالی که نقطه سربه‌سر تولید در این گروه ۵۰ درصد است.

مدیر عامل سدید با اشاره به اینکه در بخشی از این کارخانه نیروگاه‌های بادی ۶۶۰ کیلو واتی تولید می‌شود، اظهارداشت: این بخش ظرفیت آن را دارد که این رقم را به سه برابر افزایش دهد.

منوچهری با اشاره به توقف ۱.۵ ماهه برخی مواد اولیه‌ این کارخانه در بندر گفت: متاسفانه در چند سال اخیر بی‌مهری‌هایی به کارخانه‌های لوله‌سازی در کشور شد که آنها را با مشکلات متعدد روبه‌رو کرد.

به گفته‌ مدیر عامل کارخانه لوله‌سازی سدید، ۷۵ درصد از وزن کار این کارخانه در حوزه‌ی تولید لوله است، اما هم‌اکنون ظرفیت تولید این کارخانه بیش از نیاز‌های بخش گاز، آب و نفت است.

وی همچنین با انتقاد از وارداتی که در زمینه‌ لوله به کشور انجام شد، گفت: این موضوع کار ما را بسیار سخت کرده و بدهی‌ها بر روی دوش کارخانه‌ها سنگینی می‌کند.

کارخانجات گروه سدید در سه بخش تولید لوله‌های اسپیرال ۱ و ۲ و کارخانه پوشش لوله در ۱۰ کیلومتری تهران قرار دارد.

محصولات شرکت شامل لوله‌های قطور فولادی اسپیرال، تا قطر ۱۲۰ اینچ برای انتقال نفت، گاز و آب به کار می‌رود.
این شرکت اولین تولیدکننده لوله اسپیرال در ایران است و هماکنون در حوزهی سازههای دریایی، پمپهای بزرگ و آبی و تجهیزات ایمنی راهها فعالیت میکنند.