به گزارش افکار نیوز به نقل از روزنامه خراسان،اما مشکل فروش محصول پياز کشاورزان جنوب استان کرمان طي سال هاي گذشته و هفته هاي اخير به يکي از دغدغه هاي کشاورزان و مسئولان تبديل شده است فرماندار جيرفت در نشست بررسي مشکلات محصولات کشاورزي جنوب که با حضور معاون توليدات وزارت جهاد کشاورزي در فرمانداري جيرفت برگزار شد، خواستار تسريع در روند خريد تضميني پياز شد و عنوان کرد: با توجه به هزينه هاي بالاي برداشت محصول پياز بايد تدبيري انديشيده شود تا محصول پياز کشاورزان در زمين امحا شود.

فرماندار جیرفت: باید تدبیری اندیشیده شود تا محصول پیاز کشاورزان در زمین امحا شود


غنچه پور خاطرنشان کرد: با توجه به هوای گرم منطقه و فساد پذیری محصول پیاز وزارت جهاد کشاورزی باید هر چه سریع تر خرید تضمینی را به اداره کل تعاون روستایی اعلام کند.

وی افزود: شهرستان جیرفت و منطقه جنوب کرمان از توانمندی های بالای کشاورزی برخوردار بوده و حمایت های دولت برای رفع مشکلات کشاورزان در چند ساله اخیر ستودنی است. وی، بر راه اندازی اتحادیه و تشکل های کشاورزی تاکید کرد و افزود: یکی از راه های رفع مشکلات و بازار یابی محصولات کشاورزی تشکیل همین اتحادیه هاست. وی اظهار داشت با پی گیری های زیاد مشکل فروش پیاز توسط وزارت جهاد کشاورزی و مسئولان استان در حال برطرف شدن است.

معاون تولیدات وزارت جهاد کشاورزی: نحوه خرید تضمینی پیاز به زودی اعلام می شود


معاون تولیدات وزارت جهاد کشاورزی هم در نشست بررسی مشکلات کشاورزی جنوب کرمان گفت: نحوه خرید تضمینی پیاز به منظور حمایت از کشاورزان پیاز کار به زودی اعلام می‌شود.

خشنود، تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی برای رفع مشکل پیازکاران جنوب استان کرمان با نشست های تخصصی پی گیری های زیادی انجام داده است.

وی افزود: حرکت به سمت کشاورزی مکانیزه در جنوب استان کرمان در دستور کار قرار دارد و هم اکنون در این راستا ۵ شرکت که به سمت کشاورزی مکانیزه در این منطقه حرکت کرده اند از حمایت مالی وزارت جهاد کشاورزی برخوردار خواهند شد.

وی بیان کرد: باید حرکت به سمت و سوی کشاورزی مکانیزه در دستور کار همه کشاورزان قرار گیرد زیرا تحقق این امر مهم میزان بهره وری و کیفیت را بالا می برد.

نماینده جیرفت و عنبر آباد در مجلس هم با بیان این که مشکل کشاورزی جنوب کرمان تنها محدود به پیاز نیست گفت این مشکل در محصولاتی مانند سیب زمینی، خیار و خرما نیز وجود دارد.

عارفی با بیان این که کشاورزان و تولید کنندگان هرگز به حق واقعی خود نرسیده اند افزود: وزارت بازرگانی مسئولیت بازاریابی محصولات کشاورزی را برعهده دارد و باید این مشکل را رفع کند البته امحای محصول پیازرا در منطقه به صلاح نمی‌دانم چراکه این موضوع آثار زیست محیطی به دنبال دارد. وی خواستار رفع مشکل محصولات کشاورزی جنوب کرمان به صورت ریشه ای شد و از تشکیل تشکل ساماندهی محصولات کشاورزی در آینده ای نزدیک خبر داد.

معاون وزیر: ساماندهی کشاورزان کشور در دستور کار قرار دارد


معاون تولیدات وزارت جهاد کشاورزی گفت: ساماندهی کشاورزان سراسر کشور در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد، «خشنود» افزود: در همین راستا تاکنون ۲ میلیون نفر کشاورز در سامانه کشاورزی این وزارتخانه ثبت نام کردند.


وی بیان کرد: کشاورزانی که تا کنون در این سامانه ثبت نام نکرده اند باید هر چه سریع تر اقدام کنند، زیرا در آینده تمام خدمات، به کشاورزانی ارائه می شود که در این سامانه ثبت نام کرده اند. ئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از دستور وزیر جهاد کشاورزی برای آغاز خرید تضمینی سیب زمینی و پیاز تولیدشده طرح استمرار خبر داد. «درینی» در گفت و گو با خبرگزاری کشاورزی گفت: منطقه جنوب کرمان و سایر استان های جنوبی که جزو مناطق طرح استمرار محسوب می شود، امسال با افزایش تولید سیب زمینی و پیاز در کشور مواجه شدند که در نتیجه باید حمایت های ویژه ای از آن ها انجام شود. وی افزود: افزایش تولید، کاهش قیمت را در بر دارد که برای حمایت از کشاورزان، وزیر جهاد کشاورزی و کارگروه تنظیم بازار تصمیمات جدیدی را اخذ کردند.



وی خاطرنشان کرد: دستورالعمل ها برای خرید تضمینی سیب زمینی و پیاز توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور در حال انجام است و به محض نهایی شدن ابلاغ می شود. همچنان که حمل محصولات تولیدشده در استان به بازارهای مصرف نیز ارسال می شود. وی عنوان کرد: وزیر جهاد کشاورزی و سایر مسئولان اجازه نخواهند داد که کشاورزان ضرر کنند و تمهیدات ویژه ای را در دستور کار داریم.