به گزارش افکارنیوزبه نقل از ايسنا، شايد براي انجام كارهاي بانكي بهترين زمان قبل از ظهر باشد. چرا كه ديگر پس از ساعت ۱۴ ديگر كمتر كسي ميداند كه كدام شعبه بانكي كارهاي بانكي را انجام ميدهند.

" اینکه ساعت ۱۴ کار بانکی مشتری انجام نشود " اتفاقی است که دیگر برای برخی طبیعی شده است. سخنان خود متصدیان بانکی هم تایید می‌کند که آن‌ها نیم ساعت قبل از پایان ساعت کاری برای حساب و کتاب کردن کار را تعطیل می‌کنند. البته این جدای از نامشخص بودن اتمام کار شعب بانکی است.

پایان ساعت کار شعب بانکی چه زمانی است؟

«پایان ساعت کار شعب بانکی چه زمانی است؟» پاسخ این سوال را شاید خیلی از مردم ندانند. خود متصدیان بانکی هم شاید ندانند که مثلا ساعت ۱۶ روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه برای انجام کارهای بانکی به کدام شعبه بانک‌ها می‌توانند مراجعه کنند.

مراجعه به شعب بانک ملی تایید می‌کند که هرچند ساعت کاری آن‌ها ۸ تا ۱۴ است اما برخی شعب هستند که تا ساعت ۱۶ هم کار می‌کنند. اما به گفته یکی از متصدیان این بانک از ساعت ۱۴ تا ۱۶ تنها ۱۵ شعبه بانک ملی در سطح شهر تهران، آن هم با حداقل کار یعنی تنها با یک باجه کار می‌کنند. مثلا شعبه‌های پاستور، منیریه و دانشگاه از شعبی هستند که تا ساعت ۱۴ کار می‌کنند اما شعبه جمهوری پایان ساعت کاری‌اش ساعت ۱۶ است. حال این را چقدر مردم می‌دانند معلوم نیست؟ مراجعه به سایت بانک ملی هم مشکل را حل نمی‌کند، هرچند که همین کار هم برای شرایط مورد نیاز انجام کارهای بانکی چندان امکان‌پذیر نیست.

بانک تجارت هم تقریبا وضعیت مشابهی با بانک ملی دارد. با این تفاوت که تفاوت زمان‌های اعلام شده بیشتر است. مثلا پایان کار شعبه دانشگاه ساعت ۱۴، شعبه فلسطین جنوبی و سه راه جمهوری ۱۴ و ۳۰ دقیقه، شعبه غرب انقلاب ساعت ۱۴ و ۴۵ دقیقه و شعبه‌ای در تفاطع خیابان انقلاب و خیابان ۱۲ فروردین ساعت ۱۶ است.

در مورد زمان پایان کار شعب بانک تجارت، غفوری، سخنگوی بانک تجارت به ایسنا توضیح داد: شاید هم تا ساعت ۱۴:۳۰ شعب بانک تجارت کار کنند اما ما به دلیل این که برخی از مناطق و واحدها نیاز به استفاده بیشتر از خدمات بانکی دارند شعبی را به عنوان کشیک اعلام می‌کنیم. این شعب کشیک معمولا تا ساعت ۱۷ یا ۱۸ هم کار می‌کنند.

وی اضافه کرد: شعب ما حتی در بعضی از روزها که کارها افزایش پیدا می‌کنند یا حتی روزهای تعطیل هم کار می‌کنند که این بستگی به خواست مردم و شرایط بازار دارد.

غفوری با تصریح این‌که ساعت کار شعب بانک تجارت ۱۴:۳۰ است افزود: اما در همین تهران تعداد قابل توجهی از شعب که آن‌ها کشیک دارند تا ساعت ۱۶ کار می‌کنند.

رییس شورای هماهنگی روابط عمومی بانک‌ها در مورد ساعات کار بانک ملی هم اظهار کرد که پایان کار شعب این بانک باید ۱۴ تا ۱۴:۳۰ باشد که البته اکثر بانک‌ها برنامه ریزی برای کشیک دارند.

در مورد بانک صادرات هم هرچند یکی از متصدیان این بانک زمان پایان کار شعب را ۱۴ می‌گوید اما مراجعه به دو شعبه فلسطین سبزوار و ولعیصر(نبش آذربایجان) نشان می‌دهد که زمان پایان کار بانک تجارت ۱۴ و ۴۵ دقیقه است. از سوی دیگر به گفته یکی از اپراتورهای این بانک بانک صادرات هم شعب کشیک دارد که تا ساعت ۱۶ کار می‌کنند.

در مورد بانک‌های دیگر از جمله ملت هم آنچه که مشهود است اینکه حتی مراجعه به سایت‌های آن‌ها هم به منزله سهولت در فهمیدن پایان ساعت کار شعب نیست. البته مراجعه به چند شعبه بانک‌های خصوصی از جمله پارسیان و پاسارگاد نشان می‌دهد که پایان ساعات کار آن‌ها ۱۶ است.

در شرايطي كه به اذعان خود مقامات بانكي هنوز استفاده از بانكداري الكترونيكي در ميان اقشار عمده كشور جانيفتاده، طبيعي است كه مراجعههاي حضوري به بانكها حجم بيشتري از مراجعههاي غيرحضوري داشته باشد. با اين شرايط لازمه اين مراجعههاي حضوري دادن اطلاعاتي از جمله ساعات كار بانكها به مردم است.