به گزارش به افکارنیوز به نقل از ايسنا، پس از اعلام ادغام بانك تات با دو موسسه مالي صالحين و آتي شبهاتي مبني بر ادغام بانك گردشگري نيز به گوش رسيد، اما امروز يكي از مقامات اين بانك اعلام كرد كه بانك گردشگري جزو بانكهايي نيست كه قرار است ادغام شوند.

پیش از این نیز بانک مرکزی تاسیس بانک " ایران زمین " را منوط به ادغام چند موسسه مالی و اعتباری از جمله مولی الموحدین کرده بود و حتی در اوایل فروردین ماه نیز خبرهایی مبنی بر ادغام چند بانک خصوصی به گوش رسید.

طبق اعلام بانک گردشگری، این ‌بانک که اکنون دارای ۱۰ شعبه در سراسر کشور است، به استناد ماده ٩٨ قانون برنامه سوم توسعه و ماده واحده قانون اجازه تاسیس بانک‌های غیردولتی و سایر مقررات مربوط، مجوز تاسیس بانک را اخذ و در هشتم دی‌ماه سال ۸۹ به ثبت رسیده است. این بانک در ۳۰ دی ماه سال ۸۹ مجوز فعالیت خود را از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اخذ و در دوم آذر ماه سال ۸۹ اقدام به پذیره‌نویسی سهام کرده است.

سرمایه اولیه این بانک مبلغ دو هزار میلیارد ریال بوده است و در مجمع عمومی فوقالعاده، افزایش سرمایه بانک به چهار هزار میلیارد ریال تصویب شده و براساس پیشنهاد هیات مدیره بانک و با موافقت سهامداران بانک در مجمع عمومی فوقالعاده در ۲۲ اسفند سال ۸۹ افزایش سرمایه بانک به شش هزار میلیارد ریال با تفویض اختیار به هیات مدیره تصویب شده است.