مسابقه مطبوعات در تبلیغ کالاهای خارجی

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، پس از انتشار گزارش تبلیغ کالاهای خارجی توسط بیلبوردهای شهری، شهرداری تهران اعلام کرد از تیرماه انجام چنین کاری ممنوع است. هر چند این اقدام شهرداری پسندیده است اما بهتر بود در اجرای آن نیز همانند دیگر مصوبات خود تعجیل می کرد.

در حین تورق روزنامه های صبح تهران و در نگاهی دقیق به آگهی ها متوجه می شویم که رسانه های داخلی هم در تبلیغ کالاهای خارجی سنگ تمام گذاشته اند.



این درست است که که بخش زیادی از هزینه های مطبوعات از محل آگهی تامین می شود و در فضای فعلی رسانه های بخش خصوصی با زحمت دخل و خرج خود را تامین می کنند اما باید توجه داشت که جذب تبلیغات هم باید در راستای منافع ملی کشور باشد. سیاست های کلی منافع ملی هم که توسط مقام معظم رهبری تعیین می شود لذا وقتی ایشان به موضوعی مثل تولید ملی تا این حد نگاه جدی و کارشناسی دارند لازم است مطبوعات و رسانه های داخلی هم در این خصوص همراستا و هماهنگ باشند.

البته این نکته را هم باید مورد توجه قرار داد که سیاست دولت در انحصار چاپ آگهی شرکتهای دولتی در روزنامه دولت هم چندان در گرایش روزنامه ها به سمت تبلیغ کالاهای خارجی بی تاثیر نبوده است که لازم است دولت در عمل هر چه سریع تر با این انحصار مقابله کند.



لازم است تا بخشی از آگهی هایی را که این روزها در روزنامه های مختلف متعلق به دولت، نهادهای عمومی، احزاب و بخش خصوصی منتشر می شود ببینیم.

این روزنامه در اقدامی جالب برای خرید این کالای خارجی تبلیغ مضاعف کرده است

همانطور که پیشتر هم گفته شده است شاید در تولید برخی کالاها توان داخلی نداشته باشیم اما می توان با سرمایه گذاری مشترک به اشتغال داخل هم کمک کرد. امسال سال حمایت از کار وسرمایه ایرانی هم هست.

و این مجموعه خلاق سعی کرده است تمام برندها را در یک جا جمع آوری کند و از ان خلاق تر روزنامه کثیر الانتشار زیر است.

در ادامه نیز درست در روزهایی که گوگل اقدام به حذف نام خلیج فارس کرده است این روزنامه با تبلیغ این کالای خارجی در واقع گوگل را هم تبلیغ کرده است.



قرعه کشی ۱۰۰ میلیون تومانی برای فروش یک کالای خارجی هم بازار خوبی برای حمایت از تولید کننده خارجی ایجاد کرده است.

از این تبلیغ ها در روزنامه و مجلات ما بسیار است و بهانه همه آنها کسب در آمد برای جبران هزینه هاست. امیدواریم معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد هم با ارائه راهکار مناسب ترتیبی اتخاذ کند که رسانه ها امرار معاش کنند و هم با وضع قوانینی لااقل در سال تولید ملی مانع تبلیغات وسیع کالاهای خارجی شود.