به گزارش افکارنیوز به نقل از واحد مرکزی خبر؛ بسیاری از شرکتهای تولید کننده، قیمت محصولات خود را شامل شیر، انواع ماست و انواع خامه کاهش دادند.

محصولات لبنی که از تاریخ ۱۶-۲ - ۹۱ به بعد تولید شده باشند، کاهش قیمت خواهند داشت.

برخی کالا‌ها مانند پنیر و برخی لبنیات دیگر که تاریخ تولید آن‌ها مربوط به قبل از شانزدهم اردیبهشت است با‌‌ همان قیمت افزایش یافته در بازار وجود دارد.

رئیس اداره نظارت بر کالا و خدمات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در حاشیه بازرسی امروز از واحدهای عرضه کننده کالا به خبرنگار ما گفت: پس از جلساتی که وزارت صنعت، معدن و تجارت با اتحادیه دامداران برگزار کرد، مقرر شد قیمت‌ها به قیمت اسفند سال گذشته کاهش یابد.

محمدی گفت: شرکت امور پشتیبانی دام، برنامه‌های حمایتی برای دامداران در نظر گرفت تا قیمت نهاده‌های دامی دامداران کاهش یابد و در نتیجه قیمت شیر نیز متناسب با آن کاهش یافت تا شیر ارزان‌تر در اختیار تولید کنندگان مواد لبنی قرار گیرد.

وی افزود: این برنامه در حال حاضر محقق شده و شیر با قیمت ارزان‌تر در اختیار واحدهای تولید کننده لبنیاتی قرار گرفته و شیر خام تحویلی به واحدهای تولید کننده لبنیات، ۶۳۰ تومان است.

محمدی گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف میتوانند مراتب را با شماره ۱۲۴ واحد نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت اطلاع دهند.