به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، علی نیکزاد عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در گیلان ساخت ۱۶۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در مدت فعالیت دولت نهم و دهم آغاز شده است، اظهار کرد: از این تعداد تاکنون ۵۲ هزار واحد افتتاح شده است.

وی، از بهره‌برداری ۵۴ هزار واحد مسکن استان در سال جاری خبر داد و افزود: ۱۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن روستایی و ۴۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی شهری است.

مقام عالی وزارت راه و شهرسازی، بیشتر این واحد‌ها را در قالب مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت شهرهای بالای ۲۵ هزار جمعیت عنوان کرد.

وی افتتاح واحدهای مسکونی در استان را موجب گشایش در کار متقاضیان دانست و تصریح کرد: افتتاح این واحد‌ها برای متقاضیانی که ثبت‌نام کرده‌اند و در نوبت هستند تاثیر دارد.

نیکزاد با اشاره به اینکه دولت برای ساخت مسکن مهر زمین رایگان در اختیار تعاونی‌های ساخت قرار داده است، یادآور شد: دولت ۲۵۰ میلیون ریال وام ساخت کم‌بهره نیز اختصاص داده تا مشکل مسکن به طور ریشه‌ای برطرف شود.

وی ساخت مسکن مهر را یکی از اقدامهای ارزشمند دولت خواند و بیان کرد: دولت احمدینژاد ۴ میلیون و ۲۴۴ هزار واحد مسکن مهر را در دست ساخت دارد که تعدادی از این واحدها افتتاح شده و برخی دیگر نیز در حال بهرهبرداری است.