تولید فولاد امسال خودکفا می‌شود

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، وجیهالله جعفری در حاشیه بازدید از نمایشگاه جشنواره خدمت ویژه یکصدمین سفر هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به سفر اخیر رئیسجمهور و مصوبات جدید در مورد معادن سنگان خواف و افتتاح چند طرح در دیگر استانها امسال میتوانیم علاوه بر خودکفایی در صنعت فولاد صادرات نیز داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه معدن سنگان به چهار هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای تکمیل فرآیند فولاد نیاز دارد، تأکید کرد: معدن سنگان حدود هشت هزار اشتغال مستقیم و ۳۲ هزار اشتغال غیرمستقیم ایجاد کرده و معضل بیکاری جوانان شهرستان‌های اطراف را حل می‌کند.

جعفری همچنین از سرمایه‌گذاری هزار و ۶۵۸ میلیارد تومانی در طول سفرهای هیئت دولت در بخش صنعت و معدن خبر داد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت و معدن و تجارت افزود: حدود ۵۰ درصد از سرمایه‌گذاری‌ها انجام و بالغ بر ۸۰ درصد مصوبات اجرایی شده است.

جعفری همچنین از اجرای پروژه‌های جدید بهره‌برداری از معادن مس و طلای مکشوفه خبر داد و اظهار کرد: تحریم‌ها سبب پیشرفت و جدیت کار مهندسان ما شده است.

وی همچنین در پایان از ۱۵ طرح آماده بهرهبرداری با سرمایهگذاری بیش از دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان سخن گفت و طرح سنگان با استخراج بیش از دو میلیون تن کنستانتره، احداث واحد آگلومراسیون با ظرفیت بیش از دو میلیون تن، فولاد رافع با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن فولاد خام در سال و توسعه احیای مستقیم صبای مبارکه با ظرفیت بیش از یک میلیون تن آهن اسفنجی را جزء این طرحها دانست.