سکه یک‌ماهه ۱۳۵ هزار تومان ارزان شد

به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، براساس اعلام بانک مرکزی به بانک ملی، این بانک سکه های پیش فروشی را با قیمت ۵۷۵ هزار تومان از مردم می خرد، این در حالی است که بانک ملی پیش از این سکه ها را با نرخ ۶۳۶ هزار تومان از مردم خریداری می کرد.

بانک مرکزی طی روزهای اخیر طی چندین مرحله قیمت سکه ها را کاهش داده است تا اینکه در حال حاضر قیمت ۵۷۵ هزار تومان را اعمال می کند، نرخ سکه ها توسط بانک مرکزی بر اساس شرایط روز، قیمت های جهانی طلا و ارز و غیره تعیین می شود.

بر این اساس، بانک مرکزی در کمتر از یک ماه قیمت سکه های پیش فروشی را ۶۱ هزار تومان کاهش داده است. بازار سکه نیز به تبعیت از کاهش نرخ ها در بازار، با کاهش مواجه شده است، به طوری که روز گذشته قیمت انواع سکه به پائین ترین حد خود پس از آغاز سال جاری رسید و کمترین قیمت ها را تجربه کرد.

کاهش ۱۳۵ هزار تومانی قیمت سکه طرح جدید در یک ماه

قیمت سکه طرح قدیم ظهر روز گذشته ۶۱۰ هزار تومان، طرح جدید ۵۹۵ هزار تومان، نیم سکه ۳۰۴ هزار تومان، ربع سکه ۱۷۰ هزار تومان و گرمی ۱۰۰ هزار تومان بود.


جدول مقایسه‌ای نرخ سکه‌ها در بازار در یک ماه اخیر انواع سکه



مقایسه ای میان قیمت سکه در یک ماه پیش با نرخهای مذکور حاکی از کاهش شدید نرخها است، قیمت سکه طرح قدیم در تاریخ ۲۳ فروردین ماه گذشته در بازار ۷۴۰ هزار تومان بود که کاهش ۱۳۰ هزار تومانی را نشان می دهد.

نرخ سکه طرح جدید که ۷۳۰ هزار تومان بود، در یک ماه اخیر ۱۳۵ هزار تومان، نیم سکه که ۳۶۸ هزار تومان بود، در یک ماه گذشته ۶۴ هزار تومان و ربع سکه که ۱۹۲ هزار تومان بود، ۲۲ هزار تومان کاهش یافته است.