به گزارش افکارنیوز، علی ذبیحی امروز در گفتوگو با فارس در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای سفرهای استانی با عنوان جشنواره خدمت، اظهار کرد: این نمایشگاه در حقیقت مجموعه دستاوردها و تلاشهای دولت نهم و دهم را به نمایش گذاشته و مردم با بازدید از این نمایشگاه، از خدمات دولت آگاه میشوند.

قائم‌مقام وزیر نیرو تاکید کرد: از سوی دیگر، در این نمایشگاه، میزان توسعه کشور در سال‌های اخیر به نمایش گذاشته شده و اطلاعات در این نمایشگاه به صورت آماری و بسیار جامع ارائه شده است.

وی با اشاره به مصوبات دولت در بخش نیرو، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مصوبات دولت نهم و دهم در بخش آب‌ و برق بوده است، زیرا این بخش یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های توسعه کشور و مورد نیاز مردم و صنایع مختلف است.

ذبیحی مصوبات هیئت دولت در بخش نیرو را چشمگیر عنوان کرد و ادامه داد: با مصوبات اتخاذ شده در سفرهای استانی، میزان تولید برق در کشور به ۶۵ هزار مگابایت رسیده است؛ در حالیکه تا قبل از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، این میزان هفت هزار مگابایت و تا قبل از دولت نهم، ۳۸ هزار مگابایت بوده است.

قائم‌مقام وزیر نیرو افزود: در حوزه منابع آبی نیز، ساخت منابع آبی و همچنین سدها، رهاوردهای مهم سفرهای استانی هیئت دولت بوده و در حال حاضر بالغ بر ۴۲میلیارد متر مکعب، میزان ذخیره‌شده آب‌های جاری کشور است.

وی تاکید کرد: این مصوبات، زمینه مناسبی را برای خدمت‌رسانی به مردم، به‌ویژه در بخش‌های محروم جامعه فراهم کرده است.

ذبیحی با اشاره به تامین آب شرب مورد نیاز مشهد گفت: این امر نیز از طریق انتقال آب شرب مناسب از سد دوستی به مشهد امکان‌پذیر شده است.

قائممقام وزیر نیرو، کل پروژههای مصوب دولت در بخش آب و برق را ۱۴۳۸ مورد عنوان کرد و یادآور شد: ۵۶درصد این مصوبات تاکنون بهصورت کامل اجرایی شده و باقی آن نیز به فضل الهی تا پایان دولت دهم، تکمیل میشود.