به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، عبدالرضا صباحی ظهر امروز در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان اظهار داشت: ۹۶ درصد داروهای مصرفی در ایران تولید داخل کشور است.

وی با بیان اینکه تجویز داروهای ‌خارجی نشان‌دهنده سطح سواد پزشکان نیست، ابراز داشت: در مناطق روستایی میزان اقلام دارویی در نسخه‌ها بیشتر از شهرها است.

صباحی عنوان کرد: در چهل و نهمین نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان کرمان مصوب شد، کارگروهی برای بررسی وضعیت آبگرم جوشان کرمان تشکیل شود.

وی ضرورت حضور مسئولان فنی در داروخانه‌ها و پاسخگویی به مراجعان را از دیگر مصوبات کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان کرمان برشمرد.

صباحی بیان داشت: اجرایی شدن طرح نصب برچسب بر روی لاشه گوسفند و گاو در گشتارگاه‌های کرمان و سیرجان نیز در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان کرمان به تصویب رسید.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان کرمان برنامه‌هایی از جمله نصب بنر در سطح شهر و قهوه‌خانه‌ها با موضوع مضرات مصرف قلیان در هفته ملی بدون دخانیات در این خطه اجرا می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان نیز در این نشست با بیان اینکه جعل مهر کشتارگاه با افزایش قیمت گوشت بیشتر شده است، افزود: اجرای طرح برچسب‌زنی بر روی لاشه دام در زمینه کاهش عرضه گوشت قاچاق موثر است.

غلامرضا زیدآبادی ابراز داشت: ۵۴ درصد از کشتار دام استان در شهر کرمان و ۱۴ درصد در سیرجان انجام میشود.