افکار نیوز - محمد علی ضیغمی در همایش فروشگاه های زنجیره ای، موانع و چالش ها و نوسازی نظام توزیع اظهار داشت: به دلیل اهمیت بخش توزیع یکی از برنامه طرح تحول اقتصادی اصلاح این بخش است که وزارت بازرگانی برنامه ریزی را در این زمینه صورت داده است.

وی با بیان اینکه یکی از این برنامه ها حلقه فروشگاه های زنجیره ای و بزرگ است افزود: همانطور که در بازار قیمت و کیفیت برای مصرف کننده مهم است شبکه های توزیع نیز دارای چنین شکلی است.

معاون وزیر بازرگانی نظام بازرگانی و تجارت در کشور را دارای شرایط خاص عنوان کرد و گفت: اگر چالش ها و موانع را به تصویر نکشیم مجموعه نظام توزیع کشور دچار مشکل می شود.

ضیغمی خاطر نشان ساخت: فروشگاه های زنجیره ای در نظام نوین توزیع در بازارهای پیشرفته جایگاه خاصی دارند که در کشور ما نیز این امر شروع شده است.

وی به محسنات فروشگاه های زنجیره ای اشاره کرد و گفت: در این فروشگاه ها هم منافع تولید کننده، عرضه کننده و مصرف کننده رعایت می شود.

معاون وزیر بازرگانی ادامه داد: کالاهایی که در این فروشگاه ها عرضه می شود باید بازار پسند از نظر بسته بندی باشد. همچنین اطلاعات مناسب و امکان استفاده از کارت های الکترونیکی را در اختیار مصرف کننده قرار دهد تا در یک محیط مناسب به فرآیند خرید اقدام کنند تا در وقت انرژی صرفه جویی شود.

پایان خبر / ب.