خبری خوش برای مستاجران

به گزارش افکارنیوز، تقي رضايي ـ مديركل مسكن و شهرسازي استان تهران ـ در گفتوگو با ايسنا، از اجراي طرح تعزيراتي براي كنترل قيمت در سال جديد خبر داد و اظهار كرد: معاونت مسكن و ساختمان وزارت راه و شهرسازي در حال پيگيري براي اجرايي شدن طرح تعزيراتي كنترل اجاره بها در آغاز فصل نقل و انتقالات است.

وی ادامه داد: سال گذشته قرار بود براساس طرحی که از سوی وزارتخانه تعیین شده بود قیمت اجاره‌بها تعزیراتی شود، که با توجه به موفق نبودن آن طرح امسال قرار شد برنامه ریزی دقیق‌تری صورت گیرد.

رضایی با بیان این‌که این طرح در سال جدید با تمهیدات بیشتری اجرایی می‌شود، گفت: ‌ حدود پنج ماه بر روی این طرح کار شده و قرار است به‌طور همزمان برای تعدیل اجاره بها چند پروژه عملیاتی شود.

به گزارش ایسنا، درحالی که مدیرکل مسکن و شهرسازی استان تهران از اجرای طرحی برای کنترل اجاره بها در فصل نقل و انتقالات خبری می‌دهد، رییس اتحادیه مشاوران املاک کشور صراحتا اعلام کرده است که امسال برای کنترل اجاره بها برنامه‌ای نداریم.

به گفته خسروي طرح تعزيراتي كه سال گذشته براي كنترل بازار اجاره بها براساس برنامهريزي مسوولان پايهريزي شده است موفق نبوده و زماني ميتوان براي كنترل بازار مسكن كاري كرد كه برابر قانون باشد نه طرح.