وقتی در 8 سال گذشته آجر روی آجر نرفت/قیمت تمام شده مسکن و دغدغه مردم برای خانه دار شدن

علی حدادی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی «افکار نیوز» با بیان اینکه جامعه نسبت به تامین مسکن دغدغه‌های زیادی دارد، گفت: در این راستا در جوانان صاحب خانواده نیاز‌های جدی برای تامین مسکن در کشور دارند که باید به دقت به آن پرداخته شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه متاسفانه فرآیند تولید مسکن در ۸ سال گذشته مورد توجه و دقت لازم مسئولین قرار نگرفت تصریح کرد: از این رو امروز انتظار اصلی این است که با قانون جهش تولید مسکن ، زمین‌های رایگان را در راستای تحقق این قانون شناسایی کرده و از آن‌ها بهره برداری کنیم.

حدادی با بیان اینکه باید در زنجیره تولید و تامین مصالح ساختمانی پیرو اجرای قانون جهش تولید مسکن نیز دقت لازم صورت گیرد، بیان داشت: همواره باید دقت لازم به این بخش مدنظر مسئولین باشد لذا قیمت‌گذاری و کنترل قیمت در این بخش حائز اهمیت است.

وقتی در 8 سال گذشته آجر روی آجر نرفت/قیمت تمام شده مسکن و دغدغه مردم برای خانه دار شدن

وی با بیان اینکه سیمان باید با قیمت مناسب تولید و در خدمت تولید و تامین مسکن در کشور قرار گیرد، گفت: متاسفانه در گذشته قطعی برق آسیب جدی به تولید کننده سیمان وارد کرد که در حال حاضر این موضوع رفع شده و تولید به حالت سابق خود بازگشته است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: ما در مرحله اول باید دقت کنیم که تولید فولاد و سیمان به درستی در کشور انجام شود و در مرحله بعد باید بکوشیم قیمت گذاری متناسب با جیب مردم را مد نظر قرار دهیم تا از این طریق بتوانیم فضا را برای خانه‌دار کردن مردم مهیا کنیم.

حدادی اظهار داشت: مردم ما بهترین مردم هستند لذا ما اگر در این بخش به درستی عمل کرده و قیمت‌گذاری متناسب با جیب مردم داشته باشیم مشکلات برطرف خواهد شد چرا که دغدغه جدی امروز مردم معیشت و مسکن است و باید این موضوع در اولویت قرار گیرد.

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس تاکید کرد: در راستای قانون فوق قیمت مسکن باید به نحوی مدنظر قرار گیرد که مردم توانمندی لازم را برای خریداری آن داشته باشند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: قیمت تمام شده مسکن در قالب قانون جدید تولید مسکن نباید مردم را تحت فشار اقتصادی قرار دهد لذا قیمت گذاری در راستای خرید مسکن باید به نفع افراد جامعه باشد.