ایسنا: نعمت الله تركي با اشاره به كاهش قيمت گوشت مرغ گفت: با توجه به اينكه نهادههاي طيور به مرغداران استان تحويل داده شده از ۲۰ خردادماه به بعد شاهد خروجي اولين سري از پرورش مرغها خواهيم بود، لذا از اواخر ماه جاري قيمت گوشت مرغ گرم كاهش خواهد يافت.

وی افزود: ستاد تنظیم بازار استانداری نظارت مستقیم بر قیمت‌ها و کیفیت اقلام پرمصرف از جمله انواع گوشت و لبنیات دارد و تا کنون پنج کارخانه تولید شیر به علت تخلف به جریمه‌های سنگین محکوم شده‌اند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار تهران تصریح کرد: با توجه به اینکه نظارت بر بازار و قیمت اقلام به صورت روزانه انجام می‌شود، همه کارخانجات شیر و فراورده‌های آن موظف شده‌اند قیمت‌ها را به اسفند سال ۹۰ برگردانند و گزارش‌های بازرسان نیز این کاهش قیمتها را تایید می‌کند.

ترکی در پاسخ به اینکه برخی از شرکت‌های تولید کننده شیر و لبنیات مقدار عرضه خود را کاهش داده‌اند، اظهار کرد: هیچ یک از شرکت‌ها و کارخانجات تولیدی شیر و لبنیات چنین اجازه‌ای ندارند و بازرسان بر عملکرد آنها نظارت دارند، البته چنانچه شهروندان مواردی از تخلف از جمله عدم عرضه و یا افزایش قیمت را مشاهده کردند، بلافاصله آن را به شماره ۱۲۴ اعلام کنند.

معاون برنامهريزي استاندار تهران همچنين با اشاره به فعاليت نمايشگاههاي عرضه مستقيم كالا كه از ارديبهشت ماه در ۲۲ نقطه تهران راهاندازي شده بود، اعلام كرد: اين نمايشگاهها تا پايان خردادماه فعال هستند.