نظارت بر قیمت لوازم خانگی/برخورد قاطعانه با گران فروشان لوازم خانگی داخلی

حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی در گفت و گو با افکار نیوز ، با اشاره به افزایش قیمت لوازم خانگی ساخت داخل و شباهت این مسئله با بحران خودروسازی اظهارداشت: لوازم خانگی با خودرو تفاوت اساسی دارد چراکه ما در داخل کشور در زمینه تولید خودرو محدودیت جدید جدی داریم و میزان تقاضا برای خودرو از عرضه آن بسیار بیشتر است.

وی تصریح کرد: به حدی عرضه خودرو کم است که مردم برای خرید خودرو مدت ها در نوبت می‌مانند و باید در قرعه کشی برنده شوند تا بتوانند خودرویی را خریداری کنند.

 نظارت بر قیمت لوازم خانگی/برخورد قاطعانه با گران فروشان لوازم خانگی داخلی

این نماینده مجلس تاکید کرد: اما در خصوص لوازم خانگی این گونه نیست و در حال حاضر تولید لوازم خانگی داخل  در کشور ما بسیار زیاد است و از سوی دیگر از کیفیت بالایی برخوردار هستند لذا لوازم خانگی داخلی ما با برندهای خارجی قابل رقابت است.

میرتاج الدینی اظهارداشت: البته افرادی که به دنبال ایجاد انحصار در بازار لوازم خانگی هستند باید بدانند که صرفاً واردات لوازم خانگی از کره‌جنوبی به کشورمان ممنوع شده است اما از سایر کشورها واردات لوازم خانگی انجام خواهد شد.

این نماینده مجلس ادامه داد: در واقع مقامات کره جنوبی به دنبال آن هستند که در ازای اموال و پول های بلوکه شده ایران اجناس خود را به ما دهند و به همین دلیل واردات لوازم خانگی از کره جنوبی ممنوع شد اما واردات لوازم خانگی از دیگر کشورها ممنوع نشده است و واردات لوازم خانگی از سایر کشورها در حدی که تولید داخلی ما ضربه نخورد به صورت مدیریت شده، همچنان ادامه دارد و هیچ مشکلی از این حیث وجود نخواهد داشت.

نائب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهارداشت: تولید کنندگان و فروشندگان لوازم  خانگی داخل باید بدانند که نهادهای نظارتی بر عملکرد آنان نظارت می‌کنند و شورای حمایت از مصرف کنندگان هم از ابزارهای نظارتی خود استفاده می کنند تا لوازم خانگی با قیمت واقعی به دست مردم برسد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: به هیچ وجه لوازم خانگی داخلی نباید گران فروخته شود و با کسانی که گرانفروشی می‌کنند حتماً برخورد قاطع می‌شود و مجلس شورای اسلامی هم از وزیر صنعت معدن و تجارت و سازمان تعزیرات می خواهد که حتماً بر این مسئله نظارت کنند.