افکار نیوز: مدیرکل نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه ای رسمی به مدیران عامل شرکتهای خدمات رفاهی نفت و شرکت ملی حفاری نوشت: با توجه به ضوابط این اداره کل، ویژگی های اندازه گیری شده در تشخیص کیفیت آب معدنی موثر نبوده و مورد ارزیابی قرار نمی گیرد.

در همین حال، شاهرخ ظهیری دبیر انجمن تولیدکنندگان آب معدنی ایران به خبرنگار مهر گفت: انجمن آبهای معدنی در نامه ای به وزیر نفت، خواستار جبران ضرر و زیان ناشی از اظهارنظر وزارت نفت مبنی بر کیفیت و سلامت آبهای معدنی شده است.

وی افزود: تولیدکنندگان قصد داشتند که به نشانه اعتراض، تولید خود را متوقف کنند، اما اجازه این کار را ندادیم تا وزارت بهداشت، اظهار نظر نهایی را صورت دهد.

ظهیری با ابراز گلایه هایی از موسسه استاندارد برای عدم موضع گیری در زمینه این اظهار نظر، گفت: مرجع اعلام کیفیت آبهای معدنی وزارت نفت نیست و این وزارتخانه نباید در این زمینه اظهار نظر می کرده است، حال که چنین اتفاقی رخ داده، باید موسسه استاندارد هرچه سریعتر وارد عمل شده و اظهارنظر نهایی را صورت دهد.

وی ادامه داد: تمامی تولیدکنندگان داخلی آب معدنی، علاوه بر داشتن مجوز از موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، از مراجع بین المللی نیز گواهینامه کیفیت دریافت کرده اند؛ حال چطور یک وزارتخانه به این راحتی در مورد کیفیت آبهای معدنی اظهار نظر می کند که این جای تعجب دارد.

به اعتقاد ظهیری، بی برنامگی میان برخی دستگاههای دولتی و نظارتی سبب بروز چنین مشکلات و ایجاد نگرانی های شدید در اذهان عمومی می شود.