وضعیت قرمز در بورس تهران حاکم شد

به گزارش افکارنیوز به نقل از ايسنا، بورس تهران كه نمايشگر وضعيت اقتصاد كشور است اين روزها حال و روز خوبي ندارد و درجه حرارت آن مدام قرمز رنگ مي شود اما وقوع برخي مسائل حال اين بازار كوچك را وخيم تر كرد و موجب شد تا درجه حرارات آن ۲۷۰ واحد ديگر بيشتر شود.

به این ترتیب حرکت آرام و منفی بورس تهران در هفته های گذشته، امروز با ریزش ۲۷۰ واحدی شاخص و قرمز شدن قیمت سهام شرکتها شدت گرفت و در اولین روز معاملاتی هفته صف های فروش زیادی برای اکثر شرکتهای بورسی تشکیل شد.

این کاهش قیمت ها که به دلیل وقوع برخی مسائل خارجی روی داد باعثشد تا دماسنج بازار سرمایه به عدد ۲۶ هزار و ۳۶۵ واحد برسد و موجب نگرانی سهامداران از آینده سهام های خود شود؛ با این وضعیت امروز سهامداران زیان ده ترجیح دادند سهام خود را در ضرر به فروش برسانند.

به این ترتیب در معاملات امروز تالار شیشه‌ای روند افت قیمت ها در بازار شدت گرفت و صف های فروش برای صنایع پیمانکاری، فلزی، پتروشیمی و سیمان تشکیل شد. با این حال گسترش نفت وگاز پارسیان، بانک ملت، مخابرات و غدیر بیشترین تاثیر را در افت شاخص امروز داشتند.

وضعيت قرمز در بورس تهران كه مشخص نيست تا چه زماني قرار است ادامه پيدا كند، باعث شد تا ارزش بازار سرمايه نيز به عدد ۱۲۵ هزار ميليارد تومان برسد.