به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، در پخش پایانی نوبت صبح امروز دادگاه فساد سه هزار میلیارد تومانی در دفاع از کیفر خواست صادر شده برای ع.ر مدیر گروه ملی فولاد با اعلام این مطلب افزود: این که آقای ر میگوید امضایش هیچ تاثیری نداشته حرفی گزاف است.

وی گفت اگر شما وسط راه پشیمان می‌شدید خیلی چیزها امروز به نوع دیگری بود و دیگر شاهد خروج سرمایه از بانکها نبودید.

وی افزود: آقای «ر» شما نقش دیده‌بانی را داشتید که سر کوچه می‌ایستد تا دزدان بتوانند خانه را غارت کنند. شما مدیر مجموعه‌ای بودید که دزدان از پوشش آن مجموعه برای خروج دو هزار و ۸۰۰ میلیارد پول از نظام بانکی از آن استفاده کرد.

نماینده دادستان گفت: جای تعجب نباید باشد اگر آقای «س» بیاید و از شما گله داشته باشد و بگوید من کارمند شما بودم. شما با آقای مه‌آفرید ارتباط داشتید چرا من باید امروز گرفتار باشم حداقل اگر همه تقصیرها گردن شما نباشد بخش عمده‌ای قصور و تقصیر شامل شما است.

فراهانی با اشاره به این مطلب که شما در اعترافات‌تان گفته‌اید که از زمان بعد متوجه صوری بودن گشایش‌های اعتبار ی بودید گفت براساس گفته‌های خود از اواسط سال ۸۹همه متوجه شده بودند که اعتبارات اسنادی صوری است.

وی ادامه داد شما مدیر کارکشته‌ای هستید وقتی دیدید ۱۴۰۰ میلیارد تومان فروش بازرگانی به حساب گروه ملی آمده است باید متوجه می‌شدید که اینها شبه‌ناک است.

نماینده دادستان گفت: شما در بخشی از دفاعیات گفته‌اید که امضای شما نقشی نداشته است اما ما هم قبول داریم امضای شما تاثیر چندانی نداشته است ولی از خودتان پرسیدید چرا آقای «ب. ب» عضو هیئت مدیره می‌شود. آیا عضویت این فرد دلیلی غیر از امضا کردن اعتبارات اسنادی به جای شما داشت.

نماینده دادستان خطاب به آقای «ع. ر» گفت شما مدعی هستید عامل کشف این پرونده عدم امضای گشایش اعتبارات اسنادی از جانب شما بوده است. پس بی‌تاثیر نبود اگر شما شش ماه زودتر انصراف می‌دادید و دیگر این پرونده با این حجم ایجاد نمی‌شد.

فراهانی گفت: شما در بخشی از دفاعیات مدعی شده‌اید ۳ میلیاردی که به شما داده شده از حق خودتان کمتر بوده و تعدادی زیادی از شرکتهای صنعتی آرزویشان این است که شما مدیرعامل‌شان باشید. من اینجا به خودم و به شما و به همه مسئولین نظام هشدار می‌دهم که مراقب خوشیفتگی باشیم آثار خودشیفتگی و غرور انسان را به زمین می‌زند حتی من که امروز کیفر خواست یک متهم را می‌خوانم بعید نیست فردا غروز مرا به زمین بزند.

وی به سخنان مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: حضرت آقا در چندین نوبت نسبت به خودشیفتگی تذکر داده اند و آنچه که من از پرونده مه‌آفرید کشف کردم این است که مه‌آفرید را غرور و خودشیفتگی به زمین زد.

آقای «ر» اگر امروز تولید در گروه ملی به ثبت رسیده است نتیجه زحمت همان کارگرانی بوده که در گرما با حقوق ۴۰۰ هزار تومانی کار کرده‌اند.

فراهانی به اظهار نظر یکی از مدیران سابق گروه ملی اشاره کرد و گفت:این فرد مدعی است که پس از خرید گروه ملی از سوی خسروی با برخی از مدیران تماس گرفتند به گروه ملی برگرد چون خسروی خوب پول میدهد معلوم است که این موضوع انسان را وسوسه میکند و به تباهی میکشد.