مردم حال کار کردن دارند!

افکار نیوز: دکتر محمد عباسی در حاشیه بازدید از پروژه مسکن مهر استان قم در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در قم در خصوص اظهارات اخیر وزیر کار و امور اجتماعی اظهار داشت: بر خلاف آنچه که گفته شده است معتقدم همه مردم حال و میل کار کردن را دارند ولی عموم افراد بیکار یا توان حرفهای و مدیریتی لازم را ندارند و یا از لحاظ مالی در تنگنا هستند که وظیفه ما است که آنها را توانمند کنیم.

وی ادامه داد: پیگیر این مسئله در شورایعالی اشتغال هستیم و تمامی افراد بیکار می‌توانند مشخصات خود را وارد سایت وزارت تعاون کنند تا ما با وضعیت آنها آشنا شویم و بر این اساس آنها را به سازمان فنی و حرفه‌ای برای مهارت آموزی یا وزارتخانه‌های مختلف جهت اشتغال معرفی کنیم.

عباسی در پایان افزود: از استان‌ها نیز خواسته‌ایم مزیت‌های نسبی خود را بیان کنند تا زمینه‌های ایجاد اشتغال در کشور معین شود و به این ترتیب امیدواریم تا حدودی مشکلات مردم حل شود.

صحبتهای وزیر تعاون در حالی است که عبدالرضا شیخ الاسلامی وزیر کار و امور اجتماعی روز دهم مردادماه در مراسم تودیع و معارفه سرپرست سابق و رئیس جدید سازمان فنی و حرفه ای کشور گفته بود: در حال حاضر اغلب افراد بیکار یا حال کار کردن ندارند و یا مهارت انجام مشاغل مختلف را کسب نکرده‌اند.