آخرین وضعیت آزاد‌راه تهران شمال

به گزارش افکارنیوز، احمد صادقي در گفتوگو با ايسنا، اظهار كرد: تمام تلاش ما اين است كه قطعهي چهار آزادراه تهران _ شمال در شهريور ماه سال جاري افتتاح شود. به اين منظور تعداد ماشينآلات فعال در اين قطعه را افزايش داديم و با زيادكردن امكانات در تلاش براي اتمام اين قطعه هستيم.

تکمیل قطعه یک آزاد‌راه تا پایان سال ۹۲

وی با تاکید بر این‌که من هر هفته از این پروژه بازدید می‌کنم و شاهد فعالیت بنیاد مستضعفان و شرکت آزاد‌راه تهران _ شمال هستم، گفت: در حال حل مشکلات چینی‌ها به عنوان پیمانکار در قطعه یک آزاد‌راه هستیم. آنها پذیرفته‌اند که فعالیت خود در این قطعه را ادامه دهند. در این راستا ما نیز باید مشکلات آنها را رفع کنیم تا به این ترتیب قطعه یک آزاد‌راه تهران _ شمال نیز در پایان سال ۹۲ تحویل داده شود.

به گفته‌ی وی، یکی از مشکلات پیمانکار چینی آزاد‌راه تهران _ شمال فاینانس است که اگر حل شود، مطالبات آنها را پرداخت می‌کنیم، در حال حاضر نیز هزینه‌ی لازم وجود دارد، زیرا در حساب ما ۸۴ میلیون دلار است و پرداخت آن به حل مشکل فاینانس چینی‌ها بستگی دارد.

معاون وزیر راه با تاکید بر این‌که اینها مشکل بنیاد است که باید رفع کند، افزود: ما برای آنکه زودتر نتیجه بگیریم، به این مساله ورود کردیم و درصدد رفع مشکلات هستیم.

به گفته‌ی صادقی، بخشی از مشکلات در منطقه یک آزادراه تملک اراضی در این منطقه است که به آن ورود کرده و ۱۰ ملک بزرگ را آزاد کرده‌ایم و بقیه نیز در حال آزاد‌شدن هستند و در این باره مشکل خاصی نداریم.

معاون وزير راه با تاكيد بر اينكه براي فعاليت سريعتر در دو قطعهي يك و چهار آزادراه تهران _ شمال به بنياد تذكر دادهايم، تاكيد كرد: همچنان معتقديم كه قطعات دو و سه را براي اجرا به يك كنسرسيوم ديگر بدهيم، زيرا بنياد توانايي اداره آن را ندارد، اما چون مبلغ سرمايهگذاري بالا است، عليرغم مذاكرات با چند شركت و كنسرسيوم هنوز موفق به پيدا كردن سرمايهگذار نشدهايم.