شرایط پرداخت وام نوسازی بافتهای فرسوده

به گزارش افکارنیوز، مجید کیان پور در گفت و گو با فارس در تشریح نحوه پرداخت تسهیلات نوسازی به شهر تهران گفت: بدلیل سرعت در نوسازی بافت های فرسوده شهر تهران، ۳۰هزار تسهیلات نوسازی به روش خود مالکی از محل خط اعتباری بانک مسکن به ساکنان ، سازندگان و سرمایه گذاران در محدوده بافتهای فرسوده با نرخ سود ۹ درصد پرداخت می شود.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران افزود: شرایط استفاده از تسهیلات خود مالکی، معرفی افراد واجد شرایط مسکن مهر فرم(ج) سبز(عدم استفاده از امکانات دولتی) و سرپرست خانوار است که برای کمتر از ۵ واحد مسکونی در مرحله فروش اقساطی و برای سایر موارد در مرحله سوم اختصاص می یابد.

* اختصاص ۵۰۰۰۰ واحد تسهیلات نوسازی جدید از محل منابع داخلی بانکها

وی از اختصاص ۵۰۰۰۰ واحد تسهیلات نوسازی جدید از محل منابع داخلی بانکها(مسکن، سپه، ملی، تجارت، صادرات، رفاه و ملت) خبر داد و گفت: نرخ سود تسهیلاتی که بانکها از منابع داخلی خود در خصوص ساخت مسکن در بافت های فرسوده اختصاص داده اند، ۲۰ درصد برای دوران مشارکت مدنی و ۱۵ درصد برای دوران فروش اقساطی است.

*متقاضیان نوسازی در بافت فرسوده شهرتهران از پرداخت عوارض معاف هستند

معاون وزیر راه و شهر سازی با یادآوری اینکه متقاضیان نوسازی در بافت فرسوده شهرتهران از پرداخت عوارض معاف هستند گفت: جهت تشویق بیشتر سازندگان دربافت فرسوده شهر تهران، ساخت یک طبقه تشویقی نیز در نظر گرفته شده است.

کیان پور تصریح کرد: تسهیلات نوسازی اختصاص یافته در محدوده بافت های فرسوده شهر تهران باعثخواهد شد که تولید و عرضه مسکن در این کلانشهر افزایش پیدا کند و این امر در کاهش قیمت و اجاره بهای مسکن تاثیر بسزایی خواهد داشت.

وی گفت : مردم شهر ساکن در بافت های فرسوده شهر تهران جهت اطلاع بیشتر جهت دریافت تسهیلات نوسازی می توانند با شماره های ۸۸۶۰۵۱۱۷ و یا ۸۷۵۷۷ تماس بگیرند.