به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، اولياء عليبيگي در جلسه مجمع و انتخابات بازرسان كانون شوراهاي اسلامي هماهنگي كار كشور كه در محل سالن اجتماعات هتل فردوسي مشهد برگزار شد، افزود: اگر قانون كار از نيروي كار حمايت نكند اين قانون ديگر قانون كار نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در پیش‌نویس اصلاح قانون کار عیدی کارگران حذف شده بود، بیان کرد: تنها نقطه امید کارگران عیدی آنان است چرا که اگر این عیدی بر اساس عیدی کارمندان دولت تعیین شود کارفرمایان زیر بار پرداخت پاداش پایان سال کارگران نخواهند رفت.

وی با بیان اینکه پس از اعتراض‌های انجام شده توسط نمایندگان کارگری توانستیم نظرات نمایندگان کارگری در پیش‌نویس قانون کار را اعمال کنیم به توافق بین تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در اصلاح قانون اشاره و تاکید کرد: اگر توافق انجام شده بین کارگران و کارفرمایان در خصوص اصلاح قانون کار اعمال شود این تضمین را خواهیم داد که اجازه ندهیم کارگران در خیابان‌ها و واحدهای کارگری اعتراض کنند.

وی با اشاره به اینکه در بحثافزایش حقوق دستمزد کارگران باید به سه اصل نرخ تورم، سبد معیشت خانوار و شرایط اقتصادی کشور توجه شود، عنوان کرد: این در حالی است که در افزایش حقوق دستمزد کارگران فقط به شرایط اقتصادی کشور و به ویژه شرایط اقتصادی بنگاه‌های تولیدی توجه می‌شود و نرخ تورم و سبد معیشت خانوار را در افزایش حقوق و دستمزد لحاظ نمی‌کنند.

رییس کانون عالی شوراهای اسلامی هماهنگی کار کشور با اشاره به اینکه حقوق کنونی دستمزد کاگران ایده آل نیست ولی رضایت بخش است، یادآور شد: حقوق کنونی کارگران تنها جوابگوی هزینه ۱۰ روز اول زندگی آنان در یک ماه است.

علی‌بیگی ادامه داد: البته اگر حقوق کارگران هم در حد یک میلیون تومان باشد به آنان کمک نکرده‌ایم و باید افزایش حقوق دستمزد کارگران منطقی باشد.

وی به ماده ۱۰ نوسازی صنایع اشاره و تصریح کرد: بر اساس این ماده، کارگران دارای ۲۵ سال سابقه کار می‌توانند با پرداخت ۵۰ درصد حقوق پنج سال آخر از سوی کارفرما و ۵۰ درصد دیگر از سوی دولت، بازنشسته شوند که از ابتدای مهر ۸۹ تاکنون برغم وعدهای داده شده، این ماده اجرایی نشده است.

وی با اشاره به اینکه با اجرای این ماده می‌توانیم به اشتغال کشور کمک کنیم، افزود: در حال حاضر ۲۰ هزار نفر از جامعه کارگری در انتظار اجرای این قانون هستند، انتظاری که از مرگ برای آنان بدتر است.

اولیاء علی‌بیگی به وعده رییس جمهوری مبنی بر عضویت نمایندگان کارگری در هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی اشاره و عنوان کرد: از شهریور ۹۰ تاکنون این وعده اجرایی نشده است و کارگران نماینده‌های در هیات مدیره تامین اجتماعی ندارند.

رییس کانون عالی شوراهای اسلامی هماهنگی کار کشور در خصوص شرکت‌های پیمانکاری، اظهار کرد: شرکت‌های پیمانکاری به صورت نوین از کارگران برده‌برداری می‌کنند.

اولیاء علی‌بیگی با اشاره به اینکه در حال حاضر بسیاری از کارمندان از مزایایی نظیر حج عمره بهره‌مند هستند، خواستار تخصیص سهمیه حج به کارگران شد.

وي با تاكيد بر اينكه جامعه كارگري از وفادارترين نيروها به نظام هستند، تاكيد كرد: با توجه به شرايط تحريمي كه دشمنان براي كشور ايجاد كردهاند، جامعه كارگري براي گذر از شريط كنوني در اقتصاد كشور، بنگاههاي اقتصادي را همراهي خواهد كرد.