رشد ۱۸ هزار و ۲۹۱ واحدی شاخص کل بورس

چهارشنبه (۲۴ آذر) در ابتدای بازار شاخص کل بورس با رشد ۷ هزار و ۶۷۰ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۴۶۲ هزار و ۱۳۸ واحدی قرار گرفت. با اتمام بازار شاخص کل بورس با رشد ۱۸ هزار و ۲۹۱ واحدی در تراز یک میلیون و ۴۷۲ هزار و ۷۵۹ واحدی ایستاد.

 اکبر ادهم کارشناس بازار سرمایه گفت: امروز بازار روندی مناسب و مثبتی را داشت نرخ دلار و اثر گذاری آن بر روی صنایع دلاری محور از جمله دلایل این روند بود البته شرایط تکنیکالی هم به تاثیر نبوده است.

او می‌گوید: امروز بازار شاهد ۳۲۸ نماد مثبت و ۴۰۶ نماد منفی بوده است میزان میانگین سرانه خرید افراد حقیقی هم ۱۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سرانه فروش ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بوده است.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۳ هزار و ۷۲ میلیارد تومان رسید. «فارس»، «فولاد» و «فملی» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «خگستر»، «شستا» و «خودرو» سه نماد پر تراکنش بودند.

شاخص کل هم وزن هم با رشد ۳ هزار و ۶۷۵ واحدی روی پله ۴۳۳ هزار و ۷۶۳ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۶ هزار و ۴۰ میلیارد سهم به ارزش ۳ هزار و ۷۲ هزار تومان رسید.

شاخص فرابورس هم با رشد ۳۷ واحدی روی پله ۱۸ هزار و ۸۵۸ واحدی ایستاد. همچنین حجم معاملات امروز سهام در فرا بورس به تعداد هزار و ۸۰ میلیارد سهم به ارزش ۷۷۰ میلیارد تومان رسید.

برترین گروه صنعتی بورس

امروز خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۵۳۱ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین «فلزات اساسی» و «شیمیایی» در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

رشد ۱۸ هزار و ۲۹۱ واحدی شاخص کل بورس

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های غشان، غشصفا و ولغدر بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های غدشت، وصنا و کساوه بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

سهام شرکت‌های گدنا، حاسا ودبالک بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت بپاس، زشگزا و نوین بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های افران، فردا و فیروزا بیشترین عرضه فروش را نماد‌های همای، فیروزا و افران در بورس ایران داشتند.

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های اعتماد، ثبات و اوصتا و بیشترین عرضه فروش را نماد‌های اخزا ۹۱۴۴، پرتو وآوند در فرابورس ایران داشتند.

بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس و فرابورس

نماد‌های شبندر۲، افران و کمند بیشترین ارزش معامله و نماد‌های، شستا، کمند ۲ و شبندر۲ بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

نماد‌های آکورد، کارا و اراد ۱۰۶ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های دی، کرمان و کارا بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.