رشد ۳۰ هزار و ۳۰۸ واحدی شاخص کل بورس

یکشنبه (۲۷ آذر)  در ابتدای بازار شاخص کل بورس با رشد ۵ هزار و ۱۹۱ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۴۷۵ هزار و ۱۲۵ واحدی قرار گرفت.با اتمام بازار شاخص کل بورس با رشد ۳۰ هزار و ۳۰۸ واحدی در تراز یک میلیون و ۵۰۰ هزار و ۲۴۲ واحدی ایستاد.

آقای امید پور محمودی کارشناس بازار سرمایه گفت:شاخص کل امروز از ارتفاع یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی عبور وبه یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد رسید. امروز هم به سبب اخبار‌های اطراف گروه خودرویی این گروه لیدر بازار بودند در کل افزایش نرخ دلار بر روند بازار اثر گذار بود.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۳ هزار و ۷۱۳ میلیارد تومان رسید. «فارس»، «فولاد» و «فملی» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «خگستر»، «خودرو» و «شستا» سه نماد پر تراکنش بودند.

شاخص کل هم وزن هم با رشد ۷ هزار و ۴۸۰ واحدی روی پله ۴۴۳ هزار و ۹۶۲ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۸ هزار و ۸۰ میلیارد سهم به ارزش ۳ هزار و ۷۱۳ هزار تومان رسید.

شاخص فرابورس هم با رشد ۱۶۴ واحد روی پله ۱۹ هزار و ۲۲ واحدی ایستاد. همچنین حجم معاملات امروز سهام در فرابورس به تعداد ۳ هزار و ۵۵۰ میلیارد سهم به ارزش هزار و ۱۷۱ میلیارد تومان رسید.

برترین گروه صنعتی بورس

امروز خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۷۱۲ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین «شیمیایی» و «فلزات اساسی» در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های واتی، وپترو و اخابر بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های وآذر، غاذر و قشکر بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

سهام شرکت‌های گدنا، حاسا، زفکا بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت بپاس، بنو و ثغرب بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های افران، فردا و فیروزا بیشترین عرضه فروش را نماد‌های همای، فیروزا و افران در بورس ایران داشتند.

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های اعتماد، ثبات و اوصتا و بیشترین عرضه فروش را نماد‌های پرتو، آوند و ثبات در فرابورس ایران داشتند.

رشد ۳۰ هزار و ۳۰۸ واحدی شاخص کل بورس

بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس و فرابورس

نماد‌های شستا، خودرو و خساپا بیشترین ارزش معامله و نماد‌های، خساپا، وآذر و خزامیا بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

نماد‌های اخزا ۹۱۱۴، کارا، اعتماد بیشترین ارزش معامله و نماد‌های دی، تجلی ۲ و کرمان بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.