کمبودی در عرضه میوه شب یلدا نداریم

مصطفی دارایی نژاد گفت: با توجه به آنکه انار و هندوانه پرمصرف ترین اقلام شب یلدا ست، از ۲ ماه پیش در خصوص تامین و عرضه شب یلدا برنامه ریزی کرده ایم که براین اساس کمبودی در عرضه نداریم.

او از توزیع ۲ هزار و ۵۰۰ تن هندوانه  در میدان خبر داد و گفت: بنابر برنامه ریزی صورت گرفته، فردا عرضه هندوانه در میدان را به ۳ هزارتن افزایش می دهیم تا برای شب یلدا دچار مشکل نشویم.

دارایی نژاد ادامه داد: شب گذشته ورودی انار در میدان به ۲ هزار و ۷۰۰ تن رسید که ۲ هزار و ۵۰۰ آن به فروش رسید. بنابراین کمبودی در عرضه انار شب یلدا هم نداریم.

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی قیمت کنونی هر کیلو پرتقال شمال را ۷ تا ۱۱ هزار تومان، پرتقال جنوب ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان، انار ساوه ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان، انار شیراز ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان، انار کوهستان ۳۵ هزار تومان، نارنگی ۸ تا ۱۳ هزار تومان، سیب ۱۵ تا ۳۰ هزار تومان و موز ۳۸ تا ۴۰ هزار تومان اعلام کرد.

کمبودی در عرضه میوه شب یلدا نداریم

او گفت: اکنون هر کیلو ازگیل با نرخ ۳۵ تا ۴۰ هزار تومان،  کیوی ۱۰ تا ۲۵ هزارتومان، خیار ۸ تا ۱۵ هزار تومان، لیموشیرین ۱۵ تا ۲۵ هزارتومان، خرمالو ۱۵ تا ۲۷ هزارتومان ، انگور شاهرودی ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان و هندوانه ۵ تا ۹ هزار تومان در میدان مرکزی عرضه می شود.

دارایی نژاد گفت: با توجه به فراوانی عرضه از ۲۰ آذر تا شب یلدا نه تنها افزایش قیمت نخواهیم داشت، بلکه در پرتقال و انار و ازگیل ۱۵ درصد کاهش قیمت داشته ایم.