به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، جاده جنگل ابر از جمله مصوبات استانی سفر دولت بوده که یکسری مسائل فنی و اختلافات بین دستگاههای اجرایی سبب تاخیر در اجرای این پروژه شده بود.

جنگل ابر نام جاده ای است که قرار است در حد فاصل شاهرود تا علی آباد گلستان احداثشود.

معاون امور عمرانی استاندار گلستان در این زمینه گفت: جاده ابر از مصوبات هیئت دولت است که بعد از بررسی کارشناسان محیط زیست و منابع طبیعی و راه شهرسازی به این نتیجه رسیدیم که امکان تغییر مسیر وجود دارد.

عبدالرضا دادبود عنوان کرد: این تغییر مسیر سبب می شود که حجم تخریب عرصه های طبیعی بسیار کاهش یابد.

وی اظهار داشت: بر این اساس تفاهمنامه ای بین کارشناسان محیط زیست، راه وشهرسازی و منابع طبیعی انعقاد و مسیر جدید مشخص شد.

دادبود گفت: عملیات اجرایی مسیر آغاز شد و با تکمیل طرح جاده روستایی، مشکلات مردم با این طرح برطرف می شود.

معاون امور عمرانی استاندار گلستان، اعتبار اولیه اجرای این طرح را یک میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این اعتبار از سوی راه و شهرسازی تخصیص داده شده است.

وی گفت: برای پیگیری نهایی این طرح نیاز به اعتبارات جدید است که تامین می شود.

معاون امور عمرانی استاندار گلستان گفت: موضوع جاده ابر از مصوبات سفر اول و سوم هیئت دولت به استان گلستان بوده که یکسری مسائل فنی و اختلافاتی بین دستگاههای اجرایی در رابطه با موضوع اجرای این پروژه وجود داشت.

وی عنوان کرد: در سفر سوم هیئت دولت به استان، به منظور رسیدگی به این اختلافات و تصمیم گیری نهایی اختیار آن به استاندار گلستان واگذار و وی به عنوان نماینده تام الاختیار رئیس جمهور منصوب شد.

دادبود افزود: با برگزاری جلسات مستمر و بازدیدهای میدانی متعدد و با استفاده از ظرفیت های کارشناسی استان، این خواسته دیرین مردم منطقه در دو استان گلستان و سمنان به نتیجه رسید.

وی ادامه داد: طرح و مصوبه نهایی آن به دولت ارسال و در اسفند ماه سال گذشته توسط دبیرخانه دولت به وزارت راه و شهرسازی جهت اجرا ابلاغ شده است.

وی گفت: امروز آخرین جلسه هماهنگی برای شروع این پروژه مهم برگزار و کاملا همه مسائل و ملاحظات به ویژه در حوزه توجه به منابع طبیعی بررسی شد.

دادبود یادآور شد: اجرای چنین پروژه هایی بطور قطع نیازمند مسائل فنی و بررسی های ویژه و دارای حساسیت های زیادی است که همه این موارد در این پروژه لحاظ شده است.

وی هر گونه قطع درخت برای اجرای این مسیر را نادرست عنوان کرد.

قبل از این وزارت راه و شهرسازی پیشنهادی را در خصوص احداثجاده جنگل ابر ارائه کرده بود که مورد توافق سازمانهای حفاظت محیط زیست و جنگلها نبود اما دولت با تصویب مصوبه ای به استاندار گلستان نمایندگی داد تا با کمک سازمانها و دستگاههای مرتبط نقایص و مشکلات را برطرف کند که منجر به تهیه نقشه ای شد که مورد توافق همه بود.

به گفته مسئولان محیط زیست، برای احداث جاده جنگل ابر هیچ مشکلی وجود ندارد و سازمان حفاظت محیط زیست بر اجرای آن نظارت کامل دارد و احداث جاده جنگل ابر مصوبه دولت است و نقشه احداث آن به تایید سازمان حفاظت محیط زیست رسیده است.