نیروگاه‌های برق عراق به گاز وارداتی ایران وابسته هستند

«زیاد علی فاضل» وزیر برق عراق روز پنجشنبه ضمن تشریح دلایل نوسانات برق در این کشور خبر داد که بغداد درصدد امضای توافقنامه‌ای با ایران برای تضمین ثبات انرژی در عراق است.

فاضل در گفت‌‌وگو با خبرگزاری رسمی عراق (واع) گفت: برخی از نیروگاه‌ها برای تولید 6 تا هفت هزار مگاوات برق به مقادیر گاز وارداتی از ایران وابسته هستند و ظرفیت تولید برق و ساعات برق‌رسانی به سراسر کشور را افزایش می‌دهند.

وی با بیان اینکه عراق در فصل زمستان تحت تاثیر کمبود گاز ایران قرار دارد و به همین دلیل جریان برق عراق هم در مقاطعی دچار نوسان می‌شود، گفت: طرف عراقی همه مبالغ گاز ایران را پرداخت کرده است.

 بغداد: نیروگاه‌های برق عراق به گاز وارداتی ایران وابسته هستند

وزیر عراقی از برنامه خود برای سفر به تهران و دیدار با وزیر انرژی و نفت کشورمان خبر داد و گفت: ما در آنجا توافقنامه‌ای را امضا خواهیم کرد که مقدار گاز عرضه‌شده با نرخ ثابت را برای عراق تضمین کند تا از نوسانات در مقادیر انرژی تولید شده برق برای تابستان آینده جلوگیری شود، زیرا نیروگاه هایی مهم در بغداد که میزان تولید آنها به (4500) مگاوات می رسد، کاملاً به گاز ایران وابسته هستند.

فاضل تصریح کرد: عراق به دنبال امضای یک توافقنامه شفاف است که حقوق دو طرف را تضمین کند به نحوی که با ایجاد ثبات در واردات مقادیر گاز به عراق، تولید برق در این کشور هم به ثبات برسد.