میوه و سبزی ارزان شد

مصطفی دارایی نژاد گفت: با توجه به مساعد شدن شرایط جوی و فراوانی عرضه، قیمت میوه و سبزی نسبت به هفته گذشته ۱۰ تا ۱۵ درصد ارزان شده است.

او قیمت کنونی هرکیلو پرتقال شمال را ۵ تا ۱۲ هزارتومان اعلام کرد و گفت: نرخ کنونی هرکیلو پرتقال جنوب ۲۰ تا ۳۰ هزارتومان، سیب درختی زرد ۳۰ تا ۳۵ هزارتومان، سیب درختی قرمز ۱۰ تا ۲۵ هزارتومان، خیار ۱۰ تا ۱۸ هزارتومان، کیوی ۱۵ تا ۲۰ هزارتومان، خرمالو ۱۰ تا ۱۵ هزارتومان، نارنگی سیاهو ۳۵ تا ۴۰ هزارتومان و نارنگی انشو ۱۲ تا ۲۰ هزارتومان است.

دارایی نژاد ادامه داد: اکنون هرکیلو لیموشیرین با نرخ ۲۰ تا ۲۵ هزارتومان، گریپ فروت توسرخ ۶ تا ۱۲ هزارتومان، انار شیراز ۳۵ هزارتومان، انار یزد ۳۰ هزارتومان، انار کاشمر ۲۰ تا ۲۵ هزارتومان، انار ساوه ۱۵ هزارتومان، نارگیل ۳۰ تا ۷۵ هزارتومان، موز اکوادور ۶۳ تا ۶۴ هزارتومان، موز فیلیپین ۶۰ هزارتومان و موز هندی ۵۸ هزار تومان در میدان مرکزی و با احتساب حداکثر ۳۵ درصد سود در خرده فروشی‌ها عرضه می‌شود.

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی ادامه داد: با مساعد شدن شرایط جوی پیش بینی می‌شود که قیمت‌ها در هفته آتی تغییری نداشته باشد.

دارایی نژاد قیمت هرکیلو سبزی خوردن را ۱۴ تا ۲۰ هزارتومان و سبزی جور (پلو، آش، قورمه) ۱۰ تا ۱۷ هزارتومان اعلام کرد.

میوه و سبزی ارزان شد

او گفت: با توجه به آنکه فرهنگ مصرف تغییر کرده و افراد به تازه خوری تمایل بیشتری دارند، دیگر خرید‌ها همانند قبل نیست و همواره  تقاضا برای خرید میوه کاهش یافته است چرا که  در ابتدای ماه، خرید‌ها به دیگر اقلام اختصاص یافته است.