به گزارش افکارنیوز به نقل از جهان، با گذشت ۳ ماه از سال جديد و در آستانه اجراي مرحله دوم هدفمندي يارانهها شاهد افزايش قيمتها در بازار هستيم و وعدههاي مسئولان براي مهار گراني تاکنون محقق نشده است.

۳۱فروردین۹۱؛رئیس جمهور: «استانداران از افزایش بی رویه قیمت‌ها جلوگیری کنند.»

۱۵اردیبهشت؛محمد علی ضیغمی - معاون وقت وزیر صنعت، معدن و تجارت: «با هماهنگی دولت به زودی یعنی حداکثر یک ماه تا ۴۰روز دیگر باید نشانه‌های کاهش قیمت گوشت قرمز را در بازار شاهد باشیم.»

۱۶اردیبهشت؛همین مقام مسئول: «محصولات لبنی که از این هفته در کارخانه‌های لبنی تولید می‌شود با قیمت‌های اسفندماه سال گذشته روانه بازار خواهد شد.»

۲۰اردیبهشت؛صدرا… دولت - مدیرعامل وقت شرکت پشتیبانی امور دام: «با توزیع گسترده گوشت قرمز به زودی قیمت‌ها به حالت قبل برمی‌گردد. قیمت مرغ، تخم مرغ و شیر نیز کاهش پیدا کرده است.»

۲۲اردیبهشت؛خلیلیان - وزیر جهاد کشاورزی: «میوه امسال به وفور تولید می‌شود و مردم میوه را با قیمت مناسبی تهیه خواهند کرد. تولید گوشت مرغ روند مناسبی داشته و قیمت آن نیز کاهش یافته است».

۲۶اردیبهشت؛عباس قبادی - معاون وزیر صنعت معدن و تجارت: «قیمت روغن نباتی از فردا کاهش می‌یابد.»

۲۶اردیبهشت؛مهدی غضنفری - وزیر صنعت، معدن و تجارت: «مردم تا پایان اردیبهشت ماه شاهد ارزانی مواد غذایی خواهند بود.»

۲۸اردیبهشت؛ضیغمی - معاون وقت وزیر صنعت: «از شنبه قیمت گوشت گوساله و مرغ روند کاهشی را آغاز می‌کند.»

۳۰اردیبهشت؛باز هم ضیغمی‌معاون وقت آقای وزیر صنعت: «آقای وزیر نگفته بود که تا پایان اردیبهشت ماه همه کالاها ارزان می‌شود بلکه‌ایشان در اوایل اردیبهشت ماه اعلام کردند که تا یک ماه دیگر قیمت برخی از کالاهای اساسی را مدیریت می‌کنیم تا افزایش قیمت غیرمنطقی نداشته باشد.»

۷خرداد؛غضنفری - وزیر صنعت، معدن و تجارت: «تلاش یک ماهه دولت برای کنترل بازار و مبارزه با گران فروشی آثار خوبی داشته و موجب افزایش امید مردم برای کاهش قیمت کالا شده است».

۱۱خرداد؛غضنفری - وزیر صنعت، معدن و تجارت: «با برنامه دولت گرانی کنترل شده و توزیع کالا به صورت آرام و پررونق انجام می‌شود.»

۱۶خرداد؛دبیر انجمن برنج: «از اوایل مرداد ماه که برنج تازه به بازار بیاید قیمت این محصول ۱۰تا۱۵درصد در بازار کاهش خواهد یافت.»

۳۱خرداد؛حسن رادمرد - معاون جدید وزیر صنعت، معدن و تجارت: «برای کاهش قیمت شیر و لبنیات به زودی جلسه‌ای با حضور وزیر برگزار می‌کنیم، همچنین به زودی با برگزاری نمایشگاه‌ها و عرضه مستقیم مواد غذایی قیمت این کالاها کاهش می‌یابد».

و این داستان همچنان ادامه دارد …

با توجه به این نقل قول ها، می‌توان ادعا کرد وعده‌های دولت درخصوص کنترل بازار نتیجه معکوس داشته‌ و موجب به راه افتادن سیل گرانی در بازار شده‌اند.

آنطور هم که برخی کارشناسان عنوان می‌کنند گویا دولت تنها راه کنترل بازار را تکرار وعده‌های پیشین خود می‌داند و در این راه دست به اقدامی‌عملی که از پایه‌های اقتصادی ریشه گرفته باشد نمی‌زند.

با اين وجود اما بايد منتظر ماند و ديد اينبار هم وعده دولت راه مخالف ميرود و به افزايش قيمت ميانجامد و يا آرامش را در بازار حاكم ميكند.