به گزارش افکارنیوز به نقل از واحد مرکزی خبر، علاوه بر این دست اندر کاران بازار نفت کاهش ذخایر نفت خام را در آمریکا پیش بینی می کنند.
حدود ساعت سیزده و بیست و پنج دقیقه به وقت گرینویچ، بهای هربشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت(نفت پایه آمریکا) برای تحویل در اوت با شصت سنت افزایش به هفتاد ونه دلار و نود و شش سنت در بازار نیویورک رسید.
مت اسمیت از تحلیلگران بازار نفت خاطر نشان کرد: «اوضاع عموما در مجموع بازارها پیش از آغاز نشست سران اتحادیه اروپا مثبت است.»
تحلیلگران خاطرنشان می کنند علاوه بر این، افزایش تقاضای کالاهای پایدار(غیر مصرفی) در ماه ماه، یک و یک دهم درصد در مقایسه با ماه قبل افزایش یافته بود که این مسئله خوشبینی دست اندر کاران بازار را د رقبال رونق اقتصادی آمریکا نشان می دهد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک، تحلیلگران در بخش عرضه پیش بینی می کنند ارقام هفتگی وزارت انرژی آمریکا درباره ذخایر طلای سیاه دراین کشور از کاهش ذخایر نفت خام و افزایش ذخایر بنزین و محصولات پالایش شده در نخستین مصرف کننده نفت خام جهان خبر می دهد.
به گفته تحلیلگران داوجونز ، گزارش وزارت انرژی آمریکا به کاهش پانصد هزار بشکه بهای نفت خام در هفته منتهی به بیست و دو ژوئن اشاره می کند.